ČERNÝ, Michal. DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi (DigCompEdu: Digital competence of teachers from theory to practice). 1st ed. Praha: Národní pedagogický institut ČR, 2023, 124 pp. ISBN 978-80-7578-119-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi
Name (in English) DigCompEdu: Digital competence of teachers from theory to practice
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition 1. vyd. Praha, 124 pp. 2023.
Publisher Národní pedagogický institut ČR
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7578-119-2
Keywords (in Czech) DigCompEdu; kompetence; učitelé; vzdělávání učitelů; digitální kompetence; informační gramotnost
Keywords in English DigCompEdu; competence of teachers; teacher training; digital competence; information literacy
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 24/2/2024 12:32.
Abstract
Text je určený pro učitele - prochází postupně všechny kompetence obsažené v rámci DigCompEdu. Každá kapitola odpovídá jedné kompetenci s pevnou strukturou - teoretické vymezení, pedagogické implementace, přehled základní literatury s anotacemi a nástroje. Důraz je kladen na praktický rozvoj kompetencí učitelů ve všech oblastech rámce. Jde o první systematický výklad problematiky. Může sloužit jak pro přípravu budoucích učitelů a dalších vzdělavatelů, tak jako podpora pro koordinátory ICT ve školách.
Abstract (in English)
The book is designed for teachers - it goes through all the competences included in DigCompEdu step by step. Each chapter corresponds to one competency with a fixed structure - theoretical definition, pedagogical implementation, overview of basic literature with annotations and tools. Emphasis is placed on the practical development of teachers' competences in all areas of the framework. It is the first systematic interpretation of the issue. It can serve both for the preparation of future teachers and other educators, and as support for ICT coordinators in schools.
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:23