STAŠEK, Andrea, Vít SUCHÝ, Lukas BLINKA, Dita SIŘÍNKOVÁ and Agáta PŘIKRYLOVÁ. Hráči počítačových her v Česku : proč hrají a co hry přináší (Videogamers in Czechia : Why They Play and What Games Provide). Brno: Neuveden, 2023, 14 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hráči počítačových her v Česku : proč hrají a co hry přináší
Name (in English) Videogamers in Czechia : Why They Play and What Games Provide
Authors STAŠEK, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Vít SUCHÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lukas BLINKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dita SIŘÍNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Agáta PŘIKRYLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, 14 pp. 2023.
Publisher Neuveden
Other information
Original language Czech
Type of outcome Research report
Field of Study 50101 Psychology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/23:00134066
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) videohry; hraní; herní závislost; počítačové hry; czech gamers; online hry
Keywords in English gaming; videogaming; gaming disorder; czech gamers; online games
Tags czech gamers, herní závislost, hraní, online hry, počítačové hry, rivok, videohry
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Changed: 25/3/2024 15:37.
Abstract
Výzkumná zpráva slouží jako shrnutí projektu Czech Gamers v jeho druhé půli. Zpráva obsahuje shrnutí informací nasbíraných dat v prvních dvou vlnách sběru, takže naše závěry se mohou lišit po dokončení III. vlny. Rovněž jde především o popis hráčů, kteří se do našeho výzkumu zapojili, nikoli o obecná zjištění o hráčích v Česku.
Abstract (in English)
The research report presents preliminary results of the first half of the Czech Gamers project. We summarize the information gathered from data collection Wave 1 and 2, therefore the final conclusions may differ after the project is finished. The report is predominantly descriptive and the preliminary results cannot be generalized to all Czech gamers.
Links
GA21-30769S, research and development projectName: Závislost na hraní počítačových her v longitudinální a psychodynamické perspektivě
Investor: Czech Science Foundation, Gaming disorder from longitudinal and psychodynamic perspectives
PrintDisplayed: 18/7/2024 18:13