BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ and Barbora CHOVANCOVÁ. Casting a Podcasting Spell: Legal English Podcasts International. Humanising Language Teaching. London: Pilgrims, 2023, vol. 25, No 1, p. 1-13. ISSN 1755-9715.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Casting a Podcasting Spell: Legal English Podcasts International
Name in Czech Čarování s podcasty: mezinárodní podcasty v právnické angličtině
Authors BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ and Barbora CHOVANCOVÁ.
Edition Humanising Language Teaching, London, Pilgrims, 2023, 1755-9715.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) Angličtina pro specifické účely; právnická angličtina; technologie ve výuce; podcasty; metodika výuky angličtiny
Keywords in English English for Specific Purposes; Legal English; ICT; podcasts; English language methodology
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radmila Doupovcová, učo 243958. Changed: 31/5/2024 14:36.
Abstract
This article shows how teachers from Masaryk University and the University of Pécs designed a project with the aim of incorporating an international element involving student-made podcasts into the existing fixed-syllabi Legal English courses at both institutions. The reader is given a step-by-step account of the project planning and implementation stages and, most importantly, insights into what worked well and what did not.
Abstract (in Czech)
Článek popisuje, jak učitelé Masarykovy univerzity společně s učiteli z University of Pécs vytvořili porjekt s cílem realizovat projekt, v němž studenti vytvářeli podcasty na právní téma v rámci svých běžných hodin. Čtenář se dozví, jak rojekt probíhal, krok po kroku, a je seznámen s výsledky - co dobře fungovalo a co by v budoucnosti bylo lepší dělat jinak.
PrintDisplayed: 23/7/2024 18:26