k 2022

Fragmentation of the Information Space as a Chance to Transforming the Preparation of Future Teacher

KOŠATKA, David

Základní údaje

Originální název

Fragmentation of the Information Space as a Chance to Transforming the Preparation of Future Teacher

Název česky

Fragmentace informačního prostoru jako příležitost pro transformaci přípravy budoucích učitelů

Autoři

KOŠATKA, David

Vydání

ECER 2022 - European Educational Research Association, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Information space, Technological acceleration, Student teachers development, Situational analysis
Změněno: 3. 9. 2023 23:06, Mgr. David Košatka

Anotace

V originále

The development of information and communication technologies (ICT) has many fundamental implications for education. The internet and new media have become the primary platform for communication, information gathering, networking, and sharing. It has widened the digital gap between those who have access to information and those who do not. The present research examines the transformation of the increasingly saturated and hence opaque information space. To date, there has been limited published research focusing on how student teachers perceive the evolution of the formation of knowledge of the world about which they are expected to educate their future students. With the increasing interconnectedness of the world, the epistemic filter of educators is subjected to new challenges.
Zobrazeno: 2. 11. 2025 05:19