Destinační management. Umění rozvíjet destinaci
HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management. Umění rozvíjet destinaci (Destination management. Skill to manage a destination). 1st ed. Praha: Grada Publishing, 2022, 336 pp. Manažer. ISBN 978-80-271-3218-8. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Destinační management. Umění rozvíjet destinaci |
Name (in English) | Destination management. Skill to manage a destination |
Authors | HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 1. vyd. Praha, 336 pp. Manažer, 2022. |
Publisher | Grada Publishing |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50200 5.2 Economics and Business |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
RIV identification code | RIV/00216224:14560/22:00128724 |
Organization unit | Faculty of Economics and Administration |
ISBN | 978-80-271-3218-8 |
Keywords (in Czech) | destinační management; princip 3K; strategie; praxe |
Keywords in English | destination management; 3C principle; strategy; practice |
Changed by | Changed by: Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D., učo 21026. Changed: 14/2/2024 21:53. |
Abstract |
---|
Kniha má představit základní (teoretická) východiska řízení, včetně mechanismu řízení, tedy procesuřízení, a tyto následně aplikovat na četné zahraniční (teoretické) poznatky o řízení destinace. Velkýprostor je věnován právě specifikům řízení destinace (kooperace, koordinace, komunikace –princip3K). Následně jsou nastíněny různé taktiky řízení destinace: strategický management, řízenírekreačních zdrojů, návštěvnický management atd. Přidanou hodnotu lze spatřit i v popisudestinačního managementu v praxi. Kniha je výstupem udržitelnosti projektu MUNI/A/1101/2017. |
Abstract (in English) |
---|
The book is intended to present the basic (theoretical) starting points of management, including the management mechanism, i.e. the management process, and subsequently apply these to numerous foreign (theoretical) findings on destination management. The large area is dedicated to the specifics of destination management (cooperation, coordination, communication – the 3C principle). Subsequently, various destination management tactics are outlined: strategic management, management of recreational resources, visitor management, etc. The added value can also be seen in the description of destination management in practice. The book is the outcome of sustainability of the project MUNI/A/1101/2017. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1101/2017, interní kód MU | Name: Destinační management z pohledu teorie řízení (Acronym: DeMaPoTR) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 15/10/2024 16:11