HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management. Umění rozvíjet destinaci (Destination management. Skill to manage a destination). 1st ed. Praha: Grada Publishing, 2022, 336 pp. Manažer. ISBN 978-80-271-3218-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Destinační management. Umění rozvíjet destinaci
Name (in English) Destination management. Skill to manage a destination
Authors HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, 336 pp. Manažer, 2022.
Publisher Grada Publishing
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/22:00128724
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-271-3218-8
Keywords (in Czech) destinační management; princip 3K; strategie; praxe
Keywords in English destination management; 3C principle; strategy; practice
Changed by Changed by: Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D., učo 21026. Changed: 14/2/2024 21:53.
Abstract
Kniha má představit základní (teoretická) východiska řízení, včetně mechanismu řízení, tedy procesuřízení, a tyto následně aplikovat na četné zahraniční (teoretické) poznatky o řízení destinace. Velkýprostor je věnován právě specifikům řízení destinace (kooperace, koordinace, komunikace –princip3K). Následně jsou nastíněny různé taktiky řízení destinace: strategický management, řízenírekreačních zdrojů, návštěvnický management atd. Přidanou hodnotu lze spatřit i v popisudestinačního managementu v praxi. Kniha je výstupem udržitelnosti projektu MUNI/A/1101/2017.
Abstract (in English)
The book is intended to present the basic (theoretical) starting points of management, including the management mechanism, i.e. the management process, and subsequently apply these to numerous foreign (theoretical) findings on destination management. The large area is dedicated to the specifics of destination management (cooperation, coordination, communication – the 3C principle). Subsequently, various destination management tactics are outlined: strategic management, management of recreational resources, visitor management, etc. The added value can also be seen in the description of destination management in practice. The book is the outcome of sustainability of the project MUNI/A/1101/2017.
Links
MUNI/A/1101/2017, interní kód MUName: Destinační management z pohledu teorie řízení (Acronym: DeMaPoTR)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 19/7/2024 13:34