B 2022

Destinační management. Umění rozvíjet destinaci

HOLEŠINSKÁ, Andrea

Basic information

Original name

Destinační management. Umění rozvíjet destinaci

Name (in English)

Destination management. Skill to manage a destination

Authors

HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, 336 pp. Manažer, 2022

Publisher

Grada Publishing

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14560/22:00128724

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-271-3218-8

Keywords (in Czech)

destinační management; princip 3K; strategie; praxe

Keywords in English

destination management; 3C principle; strategy; practice
Změněno: 14/2/2024 21:53, Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.

Abstract

V originále

Kniha má představit základní (teoretická) východiska řízení, včetně mechanismu řízení, tedy procesuřízení, a tyto následně aplikovat na četné zahraniční (teoretické) poznatky o řízení destinace. Velkýprostor je věnován právě specifikům řízení destinace (kooperace, koordinace, komunikace –princip3K). Následně jsou nastíněny různé taktiky řízení destinace: strategický management, řízenírekreačních zdrojů, návštěvnický management atd. Přidanou hodnotu lze spatřit i v popisudestinačního managementu v praxi. Kniha je výstupem udržitelnosti projektu MUNI/A/1101/2017.

In English

The book is intended to present the basic (theoretical) starting points of management, including the management mechanism, i.e. the management process, and subsequently apply these to numerous foreign (theoretical) findings on destination management. The large area is dedicated to the specifics of destination management (cooperation, coordination, communication – the 3C principle). Subsequently, various destination management tactics are outlined: strategic management, management of recreational resources, visitor management, etc. The added value can also be seen in the description of destination management in practice. The book is the outcome of sustainability of the project MUNI/A/1101/2017.

Links

MUNI/A/1101/2017, interní kód MU
Name: Destinační management z pohledu teorie řízení (Acronym: DeMaPoTR)
Investor: Masaryk University, Category A