Detailed Information on Publication Record
2022
Destinační management. Umění rozvíjet destinaci
HOLEŠINSKÁ, AndreaBasic information
Original name
Destinační management. Umění rozvíjet destinaci
Name (in English)
Destination management. Skill to manage a destination
Authors
HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, 336 pp. Manažer, 2022
Publisher
Grada Publishing
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14560/22:00128724
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-271-3218-8
Keywords (in Czech)
destinační management; princip 3K; strategie; praxe
Keywords in English
destination management; 3C principle; strategy; practice
Změněno: 14/2/2024 21:53, Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.
V originále
Kniha má představit základní (teoretická) východiska řízení, včetně mechanismu řízení, tedy procesuřízení, a tyto následně aplikovat na četné zahraniční (teoretické) poznatky o řízení destinace. Velkýprostor je věnován právě specifikům řízení destinace (kooperace, koordinace, komunikace –princip3K). Následně jsou nastíněny různé taktiky řízení destinace: strategický management, řízenírekreačních zdrojů, návštěvnický management atd. Přidanou hodnotu lze spatřit i v popisudestinačního managementu v praxi. Kniha je výstupem udržitelnosti projektu MUNI/A/1101/2017.
In English
The book is intended to present the basic (theoretical) starting points of management, including the management mechanism, i.e. the management process, and subsequently apply these to numerous foreign (theoretical) findings on destination management. The large area is dedicated to the specifics of destination management (cooperation, coordination, communication – the 3C principle). Subsequently, various destination management tactics are outlined: strategic management, management of recreational resources, visitor management, etc. The added value can also be seen in the description of destination management in practice. The book is the outcome of sustainability of the project MUNI/A/1101/2017.
Links
MUNI/A/1101/2017, interní kód MU |
|