VOKŘÁL, Jan and Pavlína MAZÁČOVÁ. Nástroj Twine ve vzdělávání a učení : Jak tvořit nelineární digitální příběhy (The Twine tool in education and learning : How to create non-linear digital stories). 1st ed. Brno: Flow, 2022, 144 pp. ISBN 978-80-88123-34-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nástroj Twine ve vzdělávání a učení : Jak tvořit nelineární digitální příběhy
Name (in English) The Twine tool in education and learning : How to create non-linear digital stories
Authors VOKŘÁL, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavlína MAZÁČOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 144 pp. 2022.
Publisher Flow
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/22:00128785
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-88123-34-7
Keywords (in Czech) Twine; nelineární příběh; digitální vzdělávací zdroj; učení; gramotost; učitel
Keywords in English Twine; non-linear story; digital educational resource; learning; literacy; teacher
Tags rivok, Twine
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Changed: 5/3/2023 22:49.
Abstract
Přehledový edukační text je určen vzdělavatelům i žákům a studentům. Publikace má za cíl představit nástroj Twine jednak v didaktickém kontextu moderních vzdělávacích prvků a jejich využití v konstruktivitstické výuce a celoživotním učení. Dalším cílem publikace je nabídnout metodiku práce s nástrojem Twine pro tvorbu nelineárních digitálních příběhů s využitím digitalizovaného kulturního dědictví.
Abstract (in English)
The overview educational text is intended for educators as well as pupils and students. The publication aims to present the Twine tool in the didactic context of modern educational elements and their use in constructivist teaching and lifelong learning. Another goal of the publication is to offer a methodology for working with the Twine tool for the creation of non-linear digital stories using digitized cultural heritage.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MUName: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 25/6/2024 05:33