J 2023

Scaffolding presentation skills with peer feedback and assessment

POJSLOVÁ, Blanka

Basic information

Original name

Scaffolding presentation skills with peer feedback and assessment

Name (in English)

Scaffolding presentation skills with peer feedback and assessment

Edition

Humanising Language Teaching. London, Pilgrims, 2023, 1755-9715

Other information

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Language Centre

Keywords (in Czech)

Angličtina pro specifické účely; vrstevnická zpětná vazba a hodnocení; prezentační dovednosti

Keywords in English

English for Specific Purposes; Peer feedback and assessment; Academic presentation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 1/3/2023 10:18, Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D.

Abstract

V originále

This article describes the evolution of the design for scaffolding academic presentation skills of undergraduate Business English students. This design incorporates peer feedback and peer assessment alongside the teacher one. The peer feedback takes various forms and is combined with teacher feedback to enhance it.

In Czech

Článek popisuje, jak se postupně vyvíjel způsob poskytování vrstevnické zpětné vazby a hodnocení k prezentačním dovednostem pregraduálních studentů angličtiny pro specifické účely.