ANDRÁŠIK, Tomáš, Markéta KOŠATKOVÁ, Lucie MORAVČÍKOVÁ and Petr SOJÁK. Osobnostně orientovaná profesní příprava sociálních pedagogů: Aplikovaná improvizace jako metoda profesního rozvoje a nástroj do praxe (Personality-oriented professional training of social educators: Applied improvisation as a method of professional development and a tool for practice). In Kristína Liberčanová, Ivana Šuhajdová. Príbeh sociálnej pedagogiky. Vývoj, aktuálny stav a budúcnosť sociálnej pedagogiky v slovensko-českom prostredí. 1st ed. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2022, p. 136-157. ISBN 978-80-568-0533-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Osobnostně orientovaná profesní příprava sociálních pedagogů: Aplikovaná improvizace jako metoda profesního rozvoje a nástroj do praxe
Name in Czech Osobnostně orientovaná profesní příprava sociálních pedagogů: Aplikovaná improvizace jako metoda profesního rozvoje a nástroj do praxe
Name (in English) Personality-oriented professional training of social educators: Applied improvisation as a method of professional development and a tool for practice
Authors ANDRÁŠIK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Markéta KOŠATKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucie MORAVČÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SOJÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Trnava, Príbeh sociálnej pedagogiky. Vývoj, aktuálny stav a budúcnosť sociálnej pedagogiky v slovensko-českom prostredí. p. 136-157, 22 pp. 2022.
Publisher Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/22:00128801
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-568-0533-6
Keywords (in Czech) aplikovaná improvizace; impro; kreativita a spontaneita v profesi; osobnostní rozvoj; profesní příprava; sociální a emoční učení
Keywords in English applied improvisation; improv; creativity and spontaneity in profession; personality development; professional education; social and emotional learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 10/3/2023 11:45.
Abstract
Kapitola nejprve popisuje koncepci osobnostně orientované profesní přípravy sociálních pedagogů na Katedře sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Další kapitoly jsou poté věnovány kurzu aplikované improvizace, který je nejmladší inovací v tomto modulu. Autoři se zabývají dosavadním výzkumem ve využití aplikované improvizace v oblastech souvisejících s možným uplatněním sociálních pedagogů a nastiňují možnosti využití aplikované improvizace v profesním vzdělávání sociálních pedagogů. Poslední část kapitoly tvoří shrnutí výzkumu zabývajícího se rozvojem sociálních a emočních kompetencí sociálních pedagogů prostřednictvím aplikované improvizace.
Abstract (in English)
The chapter first describes the concept of personality-oriented professional training for social educators at the Department of Social Pedagogy at the Faculty of Education of Masaryk University in Brno. Subsequent chapters are then devoted to the course of applied improvisation, which is the youngest innovation in this module. The authors deal with previous research on the use of applied improvisation in areas related to possible employment of social educators and outline the possibilities of using applied improvisation in the professional education of social educators. The last part of the chapter consists of a summary of research on the development of social and emotional competencies of social pedagogues through applied improvisation.
Links
MUNI/B/1184/2021, interní kód MUName: Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí 2022
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 12/5/2024 16:50