MAZÁČOVÁ, Pavlína, Michal ČERNÝ, Kristýna KALMÁROVÁ, Monika MARTONOVÁ, Jan VOKŘÁL and Jan ŠTĚPÁNEK. Digitalizované kulturní dědictví jako prostředek vzdělávání : sbírka metodik (Digitized cultural heritage as a means of education : a collection of methodologies). 1st ed. Brno: Flow, 2022, 310 pp. ISBN 978-80-88123-33-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitalizované kulturní dědictví jako prostředek vzdělávání : sbírka metodik
Name (in English) Digitized cultural heritage as a means of education : a collection of methodologies
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ČERNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristýna KALMÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Monika MARTONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan VOKŘÁL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan ŠTĚPÁNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 310 pp. 2022.
Publisher Flow
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/22:00128807
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-88123-33-0
Keywords (in Czech) digitalizované kulturní dědictví; vzdělávání; metodika; učitel; střední škola; kulturní gramotnost; informační gramotnost; digitální kompetence; informační kurátorství
Keywords in English digitized cultural heritage; education; methodology; teacher; High School; information literacy; culture literacy; digital competence; information curation
Tags Digitalizované kulturní dědictví, digitální vzdělávací zdroj, informační gramotnost, kulturní gramotnost, metodiky, rivok, vzdělávání
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Changed: 28/3/2023 14:50.
Abstract
Předložená publikace je souborem šestnácti metodik, které může učitel střední školy použít ve výuce humanitních předmětů, aby podpořil rozvoj informační a kulturní gramotnosti. Naše odborná práce a myšlenkové úsilí se systematicky soustředily na otázku, jakým způsobem lze pracovat ve školním prostředí s digitalizovaným kulturním dědictvím.
Abstract (in English)
The presented publication is a set of sixteen methodologies that can be used by a secondary school teacher use in the teaching of humanities subjects to support the development of information and culture literacy. Our professional work and thought efforts have systematically focused on the question of how to work with digitized cultural heritage in the school environment.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MUName: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 16/8/2024 18:54