e 2022

Digitalizované kulturní dědictví jako prostředek vzdělávání : sbírka metodik

MAZÁČOVÁ, Pavlína, Michal ČERNÝ, Kristýna KALMÁROVÁ, Monika MARTONOVÁ, Jan VOKŘÁL et. al.

Basic information

Original name

Digitalizované kulturní dědictví jako prostředek vzdělávání : sbírka metodik

Name (in English)

Digitized cultural heritage as a means of education : a collection of methodologies

Authors

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ČERNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristýna KALMÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Monika MARTONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan VOKŘÁL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan ŠTĚPÁNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 310 pp. 2022

Publisher

Flow

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/22:00128807

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-88123-33-0

Keywords (in Czech)

digitalizované kulturní dědictví; vzdělávání; metodika; učitel; střední škola; kulturní gramotnost; informační gramotnost; digitální kompetence; informační kurátorství

Keywords in English

digitized cultural heritage; education; methodology; teacher; High School; information literacy; culture literacy; digital competence; information curation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/3/2023 14:50, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Abstract

V originále

Předložená publikace je souborem šestnácti metodik, které může učitel střední školy použít ve výuce humanitních předmětů, aby podpořil rozvoj informační a kulturní gramotnosti. Naše odborná práce a myšlenkové úsilí se systematicky soustředily na otázku, jakým způsobem lze pracovat ve školním prostředí s digitalizovaným kulturním dědictvím.

In English

The presented publication is a set of sixteen methodologies that can be used by a secondary school teacher use in the teaching of humanities subjects to support the development of information and culture literacy. Our professional work and thought efforts have systematically focused on the question of how to work with digitized cultural heritage in the school environment.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MU
Name: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education