Detailed Information on Publication Record
2022
Digitalizované kulturní dědictví jako prostředek vzdělávání : sbírka metodik
MAZÁČOVÁ, Pavlína, Michal ČERNÝ, Kristýna KALMÁROVÁ, Monika MARTONOVÁ, Jan VOKŘÁL et. al.Basic information
Original name
Digitalizované kulturní dědictví jako prostředek vzdělávání : sbírka metodik
Name (in English)
Digitized cultural heritage as a means of education : a collection of methodologies
Authors
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ČERNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristýna KALMÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Monika MARTONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan VOKŘÁL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan ŠTĚPÁNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 310 pp. 2022
Publisher
Flow
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/22:00128807
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-88123-33-0
Keywords (in Czech)
digitalizované kulturní dědictví; vzdělávání; metodika; učitel; střední škola; kulturní gramotnost; informační gramotnost; digitální kompetence; informační kurátorství
Keywords in English
digitized cultural heritage; education; methodology; teacher; High School; information literacy; culture literacy; digital competence; information curation
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/3/2023 14:50, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn
V originále
Předložená publikace je souborem šestnácti metodik, které může učitel střední školy použít ve výuce humanitních předmětů, aby podpořil rozvoj informační a kulturní gramotnosti. Naše odborná práce a myšlenkové úsilí se systematicky soustředily na otázku, jakým způsobem lze pracovat ve školním prostředí s digitalizovaným kulturním dědictvím.
In English
The presented publication is a set of sixteen methodologies that can be used by a secondary school teacher use in the teaching of humanities subjects to support the development of information and culture literacy. Our professional work and thought efforts have systematically focused on the question of how to work with digitized cultural heritage in the school environment.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MU |
|