e 2022

Digitalizované kulturní dědictví jako prostředek vzdělávání : sbírka metodik

MAZÁČOVÁ, Pavlína, Michal ČERNÝ, Kristýna KALMÁROVÁ, Monika MARTONOVÁ, Jan VOKŘÁL et. al.

Základní údaje

Originální název

Digitalizované kulturní dědictví jako prostředek vzdělávání : sbírka metodik

Název anglicky

Digitized cultural heritage as a means of education : a collection of methodologies

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ČERNÝ (203 Česká republika, domácí), Kristýna KALMÁROVÁ (203 Česká republika, domácí), Monika MARTONOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan VOKŘÁL (203 Česká republika, domácí) a Jan ŠTĚPÁNEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 310 s. 2022

Nakladatel

Flow

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14210/22:00128807

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-88123-33-0

Klíčová slova česky

digitalizované kulturní dědictví; vzdělávání; metodika; učitel; střední škola; kulturní gramotnost; informační gramotnost; digitální kompetence; informační kurátorství

Klíčová slova anglicky

digitized cultural heritage; education; methodology; teacher; High School; information literacy; culture literacy; digital competence; information curation

Štítky

Digitalizované kulturní dědictví, digitální vzdělávací zdroj, informační gramotnost, kulturní gramotnost, metodiky, rivok, vzdělávání

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2023 14:50, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Anotace

ORIG EN

V originále

Předložená publikace je souborem šestnácti metodik, které může učitel střední školy použít ve výuce humanitních předmětů, aby podpořil rozvoj informační a kulturní gramotnosti. Naše odborná práce a myšlenkové úsilí se systematicky soustředily na otázku, jakým způsobem lze pracovat ve školním prostředí s digitalizovaným kulturním dědictvím.

Anglicky

The presented publication is a set of sixteen methodologies that can be used by a secondary school teacher use in the teaching of humanities subjects to support the development of information and culture literacy. Our professional work and thought efforts have systematically focused on the question of how to work with digitized cultural heritage in the school environment.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MU
Název: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Humanitní vědy dokořán, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
Zobrazeno: 10. 12. 2024 06:43