ČERNÁ, Monika. Evaluation of ELT Textbooks: A Handbook for Trainee Teachers. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0220-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Evaluation of ELT Textbooks: A Handbook for Trainee Teachers
Name in Czech Hodnocení učebnic angličtiny: příručka pro začínající učitele
Authors ČERNÁ, Monika.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-280-0220-6
Keywords (in Czech) budoucí učitelé angličtiny, učebnice angličtiny, hodnocení, školní vzdělávání, příručka pro budoucí učitele
Keywords in English Prospective english teachers, ELT Textbooks, Evaluation, school education, a handbook for trainee teachers
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 6/3/2023 11:26.
Abstract
Budoucí učitelé angličtiny by měli být připraveni na hodnocení učebnic, měli by znát teorie, metody, techniky a nástroje používané při hodnocení. Tato příručka si klade za cíl poskytnout studentům učitelství zdůvodnění návrhu hodnotících nástrojů pro učebnice angličtiny v kontextu školního vzdělávání a vzorový nástroj, včetně pokynů pro jeho použití.
Abstract (in English)
Prospective English teachers need to be prepared to evaluate textbooks, they need to be familiar with the theory, methods, techniques, and tools used in evaluation. This handbook aims to provide teacher trainees with a rationale for the design of evaluation instruments for English textbooks in the context of school education This handbook is primarily designed for Czech students in initial English language teacher education in the Czech Republic. Nevertheless, Erasmus students, for example, are encouraged to compare the features of the Czech educational setting with the situation in their own country. and a sample instrument, including guidelines for its use
PrintDisplayed: 25/4/2024 19:14