e 2022

Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických odborů

VAĎUROVÁ, Helena, Katarína SLEZÁKOVÁ a Lenka SLEPIČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických odborů

Název anglicky

Effectiveness of the teacher’s work in inclusive education: A self-assessment tool for students of pedagogic fileds

Autoři

VAĎUROVÁ, Helena, Katarína SLEZÁKOVÁ a Lenka SLEPIČKOVÁ

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Čítárna Munispace

ISBN

978-80-280-0234-3

Klíčová slova česky

učitelské vzdělávání, evaluace, připravenost studenta učitelství, sebehodnocení

Klíčová slova anglicky

teacher education, evaluation, preparedness of students of teacher education, selfevaluation

Štítky

Munipress
Změněno: 6. 3. 2023 12:45, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

ORIG EN

V originále

Aby učitel nebo učitelka mohli naplnit roli “nositele/nositelky změny”, musí být ztotožnění s myšlenkou vzdělávání pro všechny, přijmout odpovědnost za vzdělávání všech svých žáků a umět rozpoznat a řešit jakoukoli formu vyčleňování a nerovného zacházení. Současně se ukazuje, že zásadním faktorem formujícím působení učitelů v inkluzivní třídě je vnitřní důvěra ve vlastní schopnosti zvládat jednotlivé aspekty výchovně vzdělávací činnosti. Nástroj umožňuje nahlédnout práci učitele z odstupu, učit se ji reflektovat a vytvořit plán osobnostního a odborného rozvoje.

Anglicky

For teachers, to be able to fulfill the role “of carrier of change”, he or she must be identified with the idea of education for all, accept responsibility for the education of all his or her students, and be able to recognize and solve any form of exclusion and unequal. At the same time, it turns out that a fundamental factor forming the teachers’ actions in the inclusive classroom is their inner confidence in their own ability to manage individual aspects of educational activities. The tool makes it possible to view the teacher’s work from a distance, learn to reflect on it and create a personal and professional development plan.
Zobrazeno: 5. 11. 2024 19:09