Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{2264637, author = {Zounek, Jiří}, booktitle = {Technologie za horizontem událostí}, keywords = {digital technologies; adolescents; learning; research; parents; skills}, language = {cze}, title = {Digitální technologie v každodenním životě studentů – výzkum, výsledky, otázky…}, url = {https://filozofie.phil.muni.cz/konference/tzhu}, year = {2023} }
TY - SLIDE ID - 2264637 AU - Zounek, Jiří PY - 2023 TI - Digitální technologie v každodenním životě studentů – výzkum, výsledky, otázky… KW - digital technologies KW - adolescents KW - learning KW - research KW - parents KW - skills UR - https://filozofie.phil.muni.cz/konference/tzhu N2 - Dnešní studenti od narození vyrůstají v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a „všudypřítomné“. Digitální technologie vytvářejí nové a stále se proměňující online prostředí pro práci, učení, komunikaci ale i trávení volného času. Studenti tak zcela přirozeně žijí ve fyzickém i virtuálním prostředí či snad lépe v jednom světě, který má dvě vzájemně propojené části. V takovém světě pak přirozeně probíhá formální i informální učení v různých prostředích, ať už ve virtuálním nebo ve školním či mimoškolním (např. v rodině nebo ve vrstevnické skupině). Nicméně diskurz o využívání digitálních technologií (ale i výzkum) je zaměřen především na způsoby, jak s pomocí těchto technologií vylepšit dosavadní přístupy k učení ve školní výuce (přinejmenším v ČR). Méně se však již uvažuje o tom, že digitální technologie nejsou pouze (didaktickým) nástrojem, ale vytvářejí možnosti pro nové postupy či sociální aktivity (včetně učení), které nejsou limitovány fyzickým prostorem školní třídy. Jak tedy zkoumat formální a informální učení studentů v digitálním věku? Stačí nám dosud využívané metody empirického výzkumu? Co víme o využívání technologií ve formálním a informálním učení? Jsou vůbec dovednosti a znalosti o technologiích získané ve výuce použitelné v životě mimo školu? A lze využít ve školní výuce vlastní zkušenosti studentů s technologiemi? Jak vidí digitální technologie samotní studenti a jejich rodiče? Proč se generace nemohou dohodnout? V přednášce se budu snažit na tyto otázky najít odpověď, a to na základě empirických dat z několika (vlastních) výzkumů. Současně ale jistě otevřeme i další otázky … ER -
ZOUNEK, Jiří. Digitální technologie v každodenním životě studentů – výzkum, výsledky, otázky… (Digital technologies in students' everyday lives - research, results, questions...). In \textit{Technologie za horizontem událostí}. 2023.
|