j 2022

Dobrý sluha, ale špatný pán aneb o digitálních technologiích v životě a učení teenagerů

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

Dobrý sluha, ale špatný pán aneb o digitálních technologiích v životě a učení teenagerů

Name (in English)

A good servant but a bad master or about digital technologies in teenagers' lives and learning

Authors

Edition

Řízení školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2022, 1214-8679

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

digitální technologie; škola; rodiče; učení; adolescent; pedagogický výzkum

Keywords in English

digital technology; school; parents; learning; adolescent; educational research
Změněno: 6/3/2023 19:07, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Digitální technologie se staly jedním základních stavebních kamenů soudobé společnosti, kultury i každodenního života. Dnešní mladí lidé vyrůstají ve světě, ve kterém jsou digitální technologie běžnou a přirozenou součástí prakticky všech aspektů jejich života, školu a učení nevyjímaje. Problematika digitálních technologií v životě a učení mládeže proto tvoří neuvěřitelně pestrou tematickou mozaiku, ve které se otevírá bezpočet témat a otázek. A právě do této mozaiky chce přispět i následující článek.

In English

Digital technologies have become one of the cornerstones of contemporary society, culture and everyday life. Today's young people are growing up in a world where digital technologies are a normal and natural part of virtually every aspect of their lives, including school and learning. The issue of digital technologies in young people's lives and learning forms an incredibly diverse thematic mosaic in which countless topics and questions are raised. It is to this mosaic that the following article aims to contribute.

Links

GA17-06152S, research and development project
Name: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Czech Science Foundation