ZOUNEK, Jiří. Dobrý sluha, ale špatný pán aneb o digitálních technologiích v životě a učení teenagerů (A good servant but a bad master or about digital technologies in teenagers' lives and learning). Řízení školy. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2022, XIX, No 10, p. 56-58. ISSN 1214-8679.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dobrý sluha, ale špatný pán aneb o digitálních technologiích v životě a učení teenagerů
Name (in English) A good servant but a bad master or about digital technologies in teenagers' lives and learning
Authors ZOUNEK, Jiří.
Edition Řízení školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2022, 1214-8679.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) digitální technologie; škola; rodiče; učení; adolescent; pedagogický výzkum
Keywords in English digital technology; school; parents; learning; adolescent; educational research
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 6/3/2023 19:07.
Abstract
Digitální technologie se staly jedním základních stavebních kamenů soudobé společnosti, kultury i každodenního života. Dnešní mladí lidé vyrůstají ve světě, ve kterém jsou digitální technologie běžnou a přirozenou součástí prakticky všech aspektů jejich života, školu a učení nevyjímaje. Problematika digitálních technologií v životě a učení mládeže proto tvoří neuvěřitelně pestrou tematickou mozaiku, ve které se otevírá bezpočet témat a otázek. A právě do této mozaiky chce přispět i následující článek.
Abstract (in English)
Digital technologies have become one of the cornerstones of contemporary society, culture and everyday life. Today's young people are growing up in a world where digital technologies are a normal and natural part of virtually every aspect of their lives, including school and learning. The issue of digital technologies in young people's lives and learning forms an incredibly diverse thematic mosaic in which countless topics and questions are raised. It is to this mosaic that the following article aims to contribute.
Links
GA17-06152S, research and development projectName: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 25/5/2024 10:33