Detailed Information on Publication Record
2022
Digitálních technologie ve vzdělávání – od školské politiky až k učení žáků
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
Digitálních technologie ve vzdělávání – od školské politiky až k učení žáků
Name (in English)
Digital technologies in education - from school policy to student learning
Authors
Edition
Řízení školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2022, 1214-8679
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
digitální technologie; škola; rodiče; učení; adolescent; pedagogický výzkum; vzdělávací politika
Keywords in English
digital technology; school; parents; learning; adolescent; educational research;educational policy
Změněno: 6/3/2023 19:06, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
V minulém článku Dobrý sluha, ale špatný pán aneb o digitálních technologiích v životě a učení teenagerů jsem představil náš výzkum, který se zaměřil nejen na využívání digitálních technologií ve škole, ale zejména sledoval život rodin i samotných adolescentů s technologiemi. Rozhodli jsme se, že na závěr knihy formulujeme několik návrhů či doporučení týkající se několika klíčových témat. Tyto návrhy nyní předkládáme českým čtenářům. Jsme si vědomí ošidnosti jakýkoliv rad, návrhů nebo doporučení. Proto se snažíme v našich doporučeních držet na obecné rovině, přičemž se samozřejmě nevyhneme některým zjednodušením. Náš text lze chápat i jako podklad k diskuzi o tématech, která přináší život a učení s digitálními technologiemi nebo může jít třeba o podklad pro změny či inovace.
In English
In my last article A good servant but a bad master, or digital technologies in the lives and learning of teenagers, I presented our research, which focused not only on the use of digital technologies in school but especially on the lives of families and adolescents themselves with technology. We concluded the book by making suggestions or recommendations on critical topics. We are now presenting these suggestions to Czech readers. We are aware of the fallacy of any advice, suggestions or recommendations. Therefore, we keep our recommendations on a general level while not avoiding some simplifications. Our text can also be a basis for discussing the issues of living and learning with digital technology, or it may be a basis for change or innovation.
Links
GA17-06152S, research and development project |
|