V originále
Inkluzivní škola usiluje o zapojení všech aktérů a aktérek do života školy. Vedení, učitelský sbor, asistentský a poradenský personál, žáci, žákyně, rodiče a pečovatelé jsou všichni vnímáni jako důležití partneři ve vzdělávání a výchově. Základem tohoto partnerství je vzájemná důvěra a přesvědčení o společném cíli – rozvoji vzdělávacího potenciálu a osobnosti každého žáka a žákyně. Škola, které se podaří vybudovat pozitivní klima, tak poskytuje příjemné prostředí, v němž se všichni aktéři a aktérky cítí dobře a mají sami zájem podílet se na životě školy. V publikaci vycházíme z praxe škol v České republice. Zprostředkujeme v ní jejich zkušenosti, výzvy, které před nimi stály, a způsoby, jakými se s nimi poprali. Sumář obsahuje zajímavé nápady, tipy na konkrétní aktivity a osvědčená opatření.
Anglicky
An inclusive school strives to involve all actors in the life of the school. Management, faculty, assistants and counselors, pupils, parents and carers are all seen as important partners in education and upbringing. The basis of this partnership is mutual trust and belief in a common goal – the development of the educational potential and personality of each student. The school, which manages to build a positive climate, thus provides a pleasant environment in which all actors feel good and are themselves interested in participating in the life of the school. The publication is based on the best practice of schools in the Czech Republic. We convey their experiences, the challenges they faced and the ways in which they dealt with them. The Summary contains interesting ideas, tips for specific activities and proven measures.