KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ and Barbora ZAVADILOVÁ. Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky (Preparedness of Teacher Education Students: Self-assessment in Core Teaching Skills). 1., elektronické vyd. Brno,. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0222-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky
Name in Czech Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky
Name (in English) Preparedness of Teacher Education Students: Self-assessment in Core Teaching Skills
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ and Barbora ZAVADILOVÁ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno,. Masarykova univerzita, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0222-0
Keywords (in Czech) Připravenost studenta učitelství, jádrové dovednosti výuky, sebehodnocení, evaluace učitelského vzdělávání, nástroj pro učitele a studenty
Keywords in English Preparedness of teacher education students, self-assessment, core teaching skills; teacher education evaluation; tool for teachers and students
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 16/3/2023 09:23.
Abstract
Prezentovaný nástroj je snahou o příspěvek do komplikované problematiky evaluace učitelského vzdělávání pro fakulty připravující učitele napříč obory. Účelem nástroje je poskytnout vzdělavatelům učitelů jednoduchý sumativní nástroj, kterým mohou měřit a porovnávat aktuální stav a vývoj úrovně profesní připravenosti studentů učitelství a absolventů oborů učitelství.
Abstract (in English)
The presented instrument is an contribution to the issue of teacher education evaluation for faculties preparing teachers across disciplines. The purpose of the instrument is to provide teacher educators an simple summative tool to allow them to measure and compare the current state and development of the level of the professional preparation of students and graduates in field of teaching.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170, interní kód MUName: Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI (Acronym: ZIP MUNI)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Improving and Innovating the Preparation of Future Teachers at MUNI, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 7/6/2024 19:54