e 2022

Sada nástrojů pro (sebe)hodnocení studentů na souvislé praxi

VYSTRČILOVÁ, Petra, Jiří HAVEL and Petr NAJVAR

Basic information

Original name

Sada nástrojů pro (sebe)hodnocení studentů na souvislé praxi

Name in Czech

Sada nástrojů pro (sebe)hodnocení studentů na souvislé praxi

Name (in English)

A Set of Tools for (self) Assessment of Students during Teacher Training

Edition

1. vyd. Brno, 39 pp. 2022

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-280-0223-7

Keywords (in Czech)

studenti Učitelství pro 1.stupeň ZŠ; praxe; sebehodnoticí nástroj

Keywords in English

future primary school teachers; practice; self-assessment tool

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 20/3/2023 09:27, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Snahou této publikace (respektive sady nástrojů pro (sebe)hodnocení studenta na souvislé praxi) je přispět ke zkvalitnění praktické profesní přípravy budoucích učitelů na 1. stupni základní školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Hodnoticí nástroj je určen především studentům v programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, fakultním i spolupracujícím provázejícím učitelům a fakultním metodikům praxe. Všichni aktéři jsou důležitou součástí praktické přípravy studenta, protože mu pomáhají porozumět současnému primárnímu vzdělávání, identifikovat silné a slabé stránky jeho profesní způsobilosti a podporují jej na cestě stávání se učitelem.

In English

The aim of this publication (i.e. the set of tools for (self-)assessment of students in continuous practice) is to contribute to the improvement of the practical professional training of future primary school teachers at the Faculty of Education of Masaryk University. The assessment tool is primarily designed for students and cooperative teachers. All participants are an important part of the student's practical training because they help the student to understand current primary education, identify strengths and weaknesses in their professional competencies and support them on their way to becoming a teacher.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170, interní kód MU
Name: Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI (Acronym: ZIP MUNI)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Improving and Innovating the Preparation of Future Teachers at MUNI, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education