Detailed Information on Publication Record
2022
Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ, Barbora ZAVADILOVÁ et. al.Basic information
Original name
Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky
Name (in English)
Preparedness of Teacher Education Students: Self-assessment in Core Teaching Skills
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-280-0221-3
Keywords (in Czech)
Připravenost studenta učitelství, jádrové dovednosti výuky, sebehodnocení, evaluace učitelského vzdělávání, nástroj pro učitele a studenty
Keywords in English
Preparedness of teacher education students, self-assessment, core teaching skills, teacher education evaluation, tool for teachers and students
Tags
Změněno: 20/3/2023 10:23, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Prezentovaný nástroj je snahou o příspěvek do komplikované problematiky evaluace učitelského vzdělávání pro fakulty připravující učitele napříč obory. Účelem nástroje je poskytnout vzdělavatelům učitelů jednoduchý sumativní nástroj, kterým mohou měřit a porovnávat aktuální stav a vývoj úrovně profesní připravenosti studentů učitelství a absolventů oborů učitelství.
In English
The presented instrument is an contribution to the issue of teacher education evaluation for faculties preparing teachers across disciplines. The purpose of the instrument is to provide teacher educators an simple summative tool to allow them to measure and compare the current state and development of the level of the professional preparation of students and graduates in field of teaching.