B 2022

Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ, Barbora ZAVADILOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky

Name (in English)

Preparedness of Teacher Education Students: Self-assessment in Core Teaching Skills

Authors

Edition

1. vyd. Brno, 2022

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-280-0221-3

Keywords (in Czech)

Připravenost studenta učitelství, jádrové dovednosti výuky, sebehodnocení, evaluace učitelského vzdělávání, nástroj pro učitele a studenty

Keywords in English

Preparedness of teacher education students, self-assessment, core teaching skills, teacher education evaluation, tool for teachers and students

Tags

Změněno: 20/3/2023 10:23, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Prezentovaný nástroj je snahou o příspěvek do komplikované problematiky evaluace učitelského vzdělávání pro fakulty připravující učitele napříč obory. Účelem nástroje je poskytnout vzdělavatelům učitelů jednoduchý sumativní nástroj, kterým mohou měřit a porovnávat aktuální stav a vývoj úrovně profesní připravenosti studentů učitelství a absolventů oborů učitelství.

In English

The presented instrument is an contribution to the issue of teacher education evaluation for faculties preparing teachers across disciplines. The purpose of the instrument is to provide teacher educators an simple summative tool to allow them to measure and compare the current state and development of the level of the professional preparation of students and graduates in field of teaching.