ŠAFÁROVÁ, Katarína, Jiří MEKYSKA, Tomáš URBÁNEK, Lukáš ČUNEK, Galáž ZOLTÁN, Ján MUCHA, Vojtěch ZVONČÁK a Jiřina BEDNÁŘOVÁ. Grafomotorické dovednosti: Nové přístupy k diagnostice. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0256-5. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Grafomotorické dovednosti: Nové přístupy k diagnostice
Název česky Grafomotorické dovednosti: Nové přístupy k diagnostice
Název anglicky Graphomotor skills: New approaches to diagnosis
Autoři ŠAFÁROVÁ, Katarína, Jiří MEKYSKA, Tomáš URBÁNEK, Lukáš ČUNEK, Galáž ZOLTÁN, Ján MUCHA, Vojtěch ZVONČÁK a Jiřina BEDNÁŘOVÁ
Vydání 1. vyd. Brno, 2022.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50102 Psychology, special ;
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-280-0256-5
Klíčová slova česky grafomotorické dovednosti; psaní; grafomotorické obtíže; diagnostika
Klíčová slova anglicky graphomotor skills; writing; graphomotor disabilities; assessment
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 29. 3. 2023 12:39.
Anotace
Předkládaná publikace se zaměřuje na grafomotorické dovednosti a jejich poruchy a přináší nové možnosti jejich diagnostiky. V úvodu pojednává o různých teoriích psaní a o vývoji grafomotoriky a psaní. Dále definuje poruchy grafomotoriky a vývojové dysgrafie a nabízí přehled diagnostických metod pro hodnocení poruch rukopisu. V závěrečné kapitole autoři představují originální přístup k diagnostice grafomotorických obtíží založený na objektivní analýze online písma. Výsledná „Škála pro hodnocení poruch grafomotoriky a rukopisu“ (GHDRS) umožňuje detailní vyhodnocení zdrojů potíží dítěte. Kniha je určena primárně pracovnicím a pracovníkům v oblasti školského poradenského systému, hlavně speciálním pedagogům a psychologům, ale i dalším zájemcům o grafomotoriku.
Anotace anglicky
This book focuses on graphomotor skills, their disorders and brings new possibilities to their diagnosis. The introduction discusses various theories of writing and the development of graphomotor skills and writing. It also defines graphomotor disorders and developmental dysgraphia and offers an overview of diagnostic methods for assessing handwriting disabilities. In the final chapter, the authors present an original approach to diagnosing graphomotor disabilities based on an objective analysis of online handwriting. The resulting “Graphomotor and Handwriting Disabilities Rating Scale” (GHDRS) allows for a detailed assessment of the sources of a child’s difficulties. The book is intended primarily for workers in the school guidance system, especially special educators and psychologists, but also for others interested in graphomotor skills.
Návaznosti
GA18-16835S, projekt VaVNázev: Výzkum pokročilých metod diagnózy a hodnocení vývojové dysgrafie založených na kvantitativní analýze online písma a kresby (Akronym: DiagnosisDysgraphia)
Investor: Grantová agentura ČR, Výzkum pokročilých metod diagnózy a hodnocení vývojové dysgrafie založených na kvantitativní analýze online písma a kresby
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 12:21