LEVÍČEK, Dominik and Martin VRUBEL. Efektivita výukové online platformy Braille-Music (Efficiency of an Learning Online Platform Braille-Music). In X. konference mladých vědeckých pracovníků PORTA OMNIA. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Efektivita výukové online platformy Braille-Music
Name (in English) Efficiency of an Learning Online Platform Braille-Music
Authors LEVÍČEK, Dominik and Martin VRUBEL.
Edition X. konference mladých vědeckých pracovníků PORTA OMNIA, 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Program konference
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Asynchronní výuka, Braillský notopis, Online výuka, Zrakové postižení
Keywords in English Asynchronous Teaching, Braille Music Notation, Online Teaching, Visual Impairment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Dominik Levíček, učo 433040. Changed: 27/3/2023 18:13.
Abstract
Jedním z témat v období pandemie bylo zprostředkování výuky v online prostředí. Tvorba a následná evaluace funkčnosti a efektivity webové platformy Braille-Music otevřely novou možnost ve výuce Braillského notopisu, vedle výuky prezenční. Aplikace byla hodnocena pomocí jednopřípadové evaluační studie při vymezení třech zkoumaných oblastí: funkčnosti, efektivity a přidané hodnoty. Závěry shrnují, že platforma je kompatibilní s asistivními technologiemi pro nevidící, vysoce efektivní a přínosná pro praxi, a je tak vhodným prostředkem pro výuku.
Abstract (in English)
One of the themes of the pandemic was the faciliation of the online learning methods. Creating of a Braille-Music web platform and its subsequent evaluation opened new possibility of teaching Braille Music Notation beside face-to-face methods. The app has been evaluated by a single case study while three researched areas were defined: functionality, efficiency and value added. The conclusions summarize that the platform is compatibile for assistive technologies for the blind, effective and useful in practice and is thus a suitable teaching tool.
Links
MUNI/B/1294/2022, interní kód MUName: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 23/6/2024 20:27