k 2023

Efektivita výukové online platformy Braille-Music

LEVÍČEK, Dominik and Martin VRUBEL

Basic information

Original name

Efektivita výukové online platformy Braille-Music

Name (in English)

Efficiency of an Learning Online Platform Braille-Music

Edition

X. konference mladých vědeckých pracovníků PORTA OMNIA, 2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Asynchronní výuka, Braillský notopis, Online výuka, Zrakové postižení

Keywords in English

Asynchronous Teaching, Braille Music Notation, Online Teaching, Visual Impairment

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2023 18:13, Mgr. Bc. Dominik Levíček

Abstract

V originále

Jedním z témat v období pandemie bylo zprostředkování výuky v online prostředí. Tvorba a následná evaluace funkčnosti a efektivity webové platformy Braille-Music otevřely novou možnost ve výuce Braillského notopisu, vedle výuky prezenční. Aplikace byla hodnocena pomocí jednopřípadové evaluační studie při vymezení třech zkoumaných oblastí: funkčnosti, efektivity a přidané hodnoty. Závěry shrnují, že platforma je kompatibilní s asistivními technologiemi pro nevidící, vysoce efektivní a přínosná pro praxi, a je tak vhodným prostředkem pro výuku.

In English

One of the themes of the pandemic was the faciliation of the online learning methods. Creating of a Braille-Music web platform and its subsequent evaluation opened new possibility of teaching Braille Music Notation beside face-to-face methods. The app has been evaluated by a single case study while three researched areas were defined: functionality, efficiency and value added. The conclusions summarize that the platform is compatibile for assistive technologies for the blind, effective and useful in practice and is thus a suitable teaching tool.

Links

MUNI/B/1294/2022, interní kód MU
Name: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masaryk University