BAKEŠOVÁ, Václava. Réflexions sur la place du texte littéraire dans la formation de futurs enseignants de FLE (Reflections on the place of the literary text in the training of future teachers of FLE). Online. In OUVRARD, Louise ; SIMONFFY, Zsuzsa ; KOBOR, Màrta. Le prévisible et l’imprévisible. Points de vue linguistiques, littéraires et didactiques. 1st ed. Paříž: Editions des archives contemporaines, 2023, p. 73-81. ISBN 978-2-8130-0457-4. Available from: https://dx.doi.org/10.17184/eac.7071.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Réflexions sur la place du texte littéraire dans la formation de futurs enseignants de FLE
Name in Czech Reflexe místa literárního textu ve vzdělávání budoucích učitelů francouzštiny
Name (in English) Reflections on the place of the literary text in the training of future teachers of FLE
Authors BAKEŠOVÁ, Václava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Paříž, Le prévisible et l’imprévisible. Points de vue linguistiques, littéraires et didactiques, p. 73-81, 9 pp. 2023.
Publisher Editions des archives contemporaines
Other information
Original language French
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher France
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Webové stránky nakladatelství s přístupem k jednotlivým kapitolám.
RIV identification code RIV/00216224:14410/23:00130504
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-2-8130-0457-4
Doi http://dx.doi.org/10.17184/eac.7071
Keywords (in Czech) Literatura ve výuce FLE; čtení a interpretace textů ve výuce FLE; vzdělávání učitelů francouzštiny; interkulturalita; multisenzorický přístup.
Keywords in English Literature in FLE courses; reading and interpretation of texts in FLE; teacher training for FLE; interculturality; multisensory approach.
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Changed: 19/2/2024 10:47.
Abstract
Dans le contexte de la formation actuelle de futurs enseignants de FLE, les textes littéraires, documents authentiques, acquièrent de nouveau un rôle important, celui d’un support didactique riche véhiculant la culture. En cela les textes sélectionnés peuvent apporter des réponses à différents types de questions, prévisibles ou / et imprévisibles. Or, comment l’usage des textes littéraires s’intègre-t-il dans cette formation ? Comment l’étudiant peut-il faire le transfert entre le texte et les objectifs didactiques et culturels de son futur enseignement ? Ce sont les questions que nous examinons dans cette étude.
Abstract (in Czech)
V kontextu současné přípravy budoucích učitelů FLE získávají literární texty jako autentické dokumenty opět na významu jako podnětný didaktický materiál zprostředkovávající kulturu. Tímto způsobem mohou vybrané texty poskytnout odpovědi na různé typy otázek, předvídatelných a/nebo nepředvídatelných. A jak dosah vybraných literárních textů zapadá do přípravy učitelů? Jak může studující vytvořit přenos mezi textem a didaktickými a kulturními cíli své budoucí výuky? Výzkum těchto otázek nabízí text této studie.
Abstract (in English)
In the context of the current training of future FLE teachers, literary texts, authentic documents, gain once again in importance as a rich didactic support conveying culture. In this way, the chosen texts can provide answers to different types of questions, predictable and / or unpredictable. How does the impact of literary texts fit into teacher training? How to make a transition between the text and the didactic and cultural goals? These are the issues we will reflect on in this study.
PrintDisplayed: 16/7/2024 06:08