B 2022

Grafomotorické dovednosti: Nové přístupy k diagnostice

ŠAFÁROVÁ, Katarína, Jiří MEKYSKA, Tomáš URBÁNEK, Lukáš ČUNEK, Galáž ZOLTÁN et. al.

Základní údaje

Originální název

Grafomotorické dovednosti: Nové přístupy k diagnostice

Název česky

Grafomotorické dovednosti: Nové přístupy k diagnostice

Název anglicky

Graphomotor skills: New approaches to diagnosis

Autoři

ŠAFÁROVÁ, Katarína, Jiří MEKYSKA, Tomáš URBÁNEK, Lukáš ČUNEK, Galáž ZOLTÁN, Ján MUCHA, Vojtěch ZVONČÁK a Jiřina BEDNÁŘOVÁ

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50102 Psychology, special ;

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Čítárna Munispace

ISBN

978-80-280-0257-2

DOI

http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0257-2022

Klíčová slova česky

grafomotorické dovednosti; psaní; grafomotorické obtíže; diagnostika

Klíčová slova anglicky

graphomotor skills; writing; graphomotor disabilities; assessment

Štítky

Munipress
Změněno: 29. 3. 2023 12:47, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

ORIG EN

V originále

Předkládaná publikace se zaměřuje na grafomotorické dovednosti a jejich poruchy a přináší nové možnosti jejich diagnostiky. V úvodu pojednává o různých teoriích psaní a o vývoji grafomotoriky a psaní. Dále definuje poruchy grafomotoriky a vývojové dysgrafie a nabízí přehled diagnostických metod pro hodnocení poruch rukopisu. V závěrečné kapitole autoři představují originální přístup k diagnostice grafomotorických obtíží založený na objektivní analýze online písma. Výsledná „Škála pro hodnocení poruch grafomotoriky a rukopisu“ (GHDRS) umožňuje detailní vyhodnocení zdrojů potíží dítěte. Kniha je určena primárně pracovnicím a pracovníkům v oblasti školského poradenského systému, hlavně speciálním pedagogům a psychologům, ale i dalším zájemcům o grafomotoriku.

Anglicky

This book focuses on graphomotor skills, their disorders and brings new possibilities to their diagnosis. The introduction discusses various theories of writing and the development of graphomotor skills and writing. It also defines graphomotor disorders and developmental dysgraphia and offers an overview of diagnostic methods for assessing handwriting disabilities. In the final chapter, the authors present an original approach to diagnosing graphomotor disabilities based on an objective analysis of online handwriting. The resulting “Graphomotor and Handwriting Disabilities Rating Scale” (GHDRS) allows for a detailed assessment of the sources of a child’s difficulties. The book is intended primarily for workers in the school guidance system, especially special educators and psychologists, but also for others interested in graphomotor skills.

Návaznosti

GA18-16835S, projekt VaV
Název: Výzkum pokročilých metod diagnózy a hodnocení vývojové dysgrafie založených na kvantitativní analýze online písma a kresby (Akronym: DiagnosisDysgraphia)
Investor: Grantová agentura ČR, Výzkum pokročilých metod diagnózy a hodnocení vývojové dysgrafie založených na kvantitativní analýze online písma a kresby
Zobrazeno: 17. 11. 2024 21:14