Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2271650, author = {Kolumber, Tereza and Zounek, Jiří}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-2-115}, keywords = {Baťa's education; Zlín; foreign language education; school reform; the interwar period}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogicka orientace}, title = {Meziválečná výuka cizích jazyků na příkladu baťovské cizojazyčné školy}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/33726}, volume = {32}, year = {2023} }
TY - JOUR ID - 2271650 AU - Kolumber, Tereza - Zounek, Jiří PY - 2023 TI - Meziválečná výuka cizích jazyků na příkladu baťovské cizojazyčné školy JF - Pedagogicka orientace VL - 32 IS - 2 SP - 115-130 EP - 115-130 PB - Masarykova univerzita SN - 12114669 KW - Baťa's education KW - Zlín KW - foreign language education KW - school reform KW - the interwar period UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/33726 N2 - Příspěvek se soustředí na výuku cizích jazyků v prostředí baťovského Zlí na ve třicátých letech minulého století na příkladu soukromé cizojazyčné školy. Cílem příspěvku je prozkoumat, popsat a vysvětlit vznik a další vývoj cizojazyčné školy a rozvíjení jazykových schopností žáků v jejích podmínkách v období meziválečném. Metodologicky vycházíme z tradičně používaných metod historického výzkumu (metoda přímá a nepřímá). Vzdělávací instituci zkoumáme jak ze širších celospolečenských souvislostí, tak zároveň sledujeme každodenní život školy pomocí historiografického přístupu mikrohistorie. Předložená studie je rozdělena na tři části. Nejprve vysvětlujeme metodologii výzkumu, poté se zaměřujeme na faktory ovlivňující vznik a organizaci zkoumané cizojazyčné školy, a nakonec se zabýváme rozvíjením jazykových schopností žáků. Výsledky výzkumu ukazují úzké propojení vedení koncernu Baťa a života zkoumané školy. Výběr a způsob zprostředkování učiva nebyl determinován pouze potřebami výrobního podniku, ale i meziválečným reformním hnutím a novými přístupy k výuce cizích jazyků. ER -
KOLUMBER, Tereza and Jiří ZOUNEK. Meziválečná výuka cizích jazyků na příkladu baťovské cizojazyčné školy (lnterwar foreign language education in one of Baťa's foreign language schools). \textit{Pedagogicka orientace}. Brno: Masarykova univerzita, 2023, vol.~32, No~2, p.~115-130. ISSN~1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-2-115.
|