2022
ADDRESSING THE PERCEPTION GAP: HELPING INTERNATIONAL STUDENTS TO SUCCEED IN THE LECTURE-ONLY MACROECONOMICS 2 COURSE
ČAPEK, JanZákladní údaje
Originální název
ADDRESSING THE PERCEPTION GAP: HELPING INTERNATIONAL STUDENTS TO SUCCEED IN THE LECTURE-ONLY MACROECONOMICS 2 COURSE
Autoři
ČAPEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Delft, Internationalising teaching in higher education. Supporting peer learning, od s. 102-112, 11 s. 2022
Nakladatel
Delft University of Technology
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/22:00135110
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-94-6366-537-7
Klíčová slova anglicky
continuous learning; economics; internationalising the curriculum; (peer) assessment
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 17. 3. 2025 15:12, Mgr. Alžběta Karolyiová
Anotace
V originále
As Hussein and Schiffelbein (2020) show, international students face many difficulties when coming to study from different academic, cultural, and linguistic backgrounds. Although the difficulties are likely curriculum-wide (or even broader), this chapter focuses on internationalisation in a single course.