C 2022

ADDRESSING THE PERCEPTION GAP: HELPING INTERNATIONAL STUDENTS TO SUCCEED IN THE LECTURE-ONLY MACROECONOMICS 2 COURSE

ČAPEK, Jan

Základní údaje

Originální název

ADDRESSING THE PERCEPTION GAP: HELPING INTERNATIONAL STUDENTS TO SUCCEED IN THE LECTURE-ONLY MACROECONOMICS 2 COURSE

Autoři

ČAPEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Delft, Internationalising teaching in higher education. Supporting peer learning, od s. 102-112, 11 s. 2022

Nakladatel

Delft University of Technology

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/22:00135110

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-94-6366-537-7

Klíčová slova anglicky

continuous learning; economics; internationalising the curriculum; (peer) assessment

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 17. 3. 2025 15:12, Mgr. Alžběta Karolyiová

Anotace

V originále

As Hussein and Schiffelbein (2020) show, international students face many difficulties when coming to study from different academic, cultural, and linguistic backgrounds. Although the difficulties are likely curriculum-wide (or even broader), this chapter focuses on internationalisation in a single course.