MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů. Cizí jazyky. Praha: Karlova univerzita, 2023, roč. 66, č. 3, s. 3-16. ISSN 1210-0811.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů
Název česky (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů
Název anglicky Not) Lost in Translation: Mediation in university teacher education
Autoři MAREČKOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Cizí jazyky, Praha, Karlova univerzita, 2023, 1210-0811.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00130534
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky jazyková mediace; němčina jako cizí jazyk; ohnisková skupina; tematická analýza; vysokoškolská příprava učitelů
Klíčová slova anglicky language mediation; German as a foreign language; focus group; thematic analysis; foreign language teacher education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 28. 11. 2023 10:52.
Anotace
Předkládaný článek je pátým pokračováním tematické řady (Ne)ztraceno v překladu a zabývá se úlohou jazykové mediace jakožto vysokoškolského předmětu. Cílem článku je popsat koncepci kurzů Jazykové mediace nabízených na Katedře německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a shrnout výsledky kvalitativně orientovaného evaluačního výzkumu. Data byla získána metodou ohniskové skupiny a následně vyhodnocena pomocí tematické analýzy. Výsledky, resp. výpovědi studentů se v zásadě vztahují ke čtyřem tematickým okruhům: obsah kurzu, rozvoj kompetencí a strategií, metodika a organizace a další návrhy. Autorka by svým příspěvkem chtěla poukázat na to, že je zařazení jazykové mediace do vysokoškolského kontextu smysluplné a inovativní.
Anotace anglicky
The present article is the fifth continuation in the thematic series (Not) Lost in Translation and deals with the role of Language Mediation as a university course. The aim of the article is to describe the concept of Language Mediation courses offered at the Department of German Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, and to summarize the results of qualitatively oriented evaluation research. The data were obtained using the focus group method and then evaluated by means of a thematic analysis. The results or the students' statements basically refer to four thematic areas: course content, competence and strategy development, methodology and organization and further suggestions. With her contribution, the author would like to show that for various reasons (considered in more detail in the article) it makes sense and is innovative to include Language Mediation in the university context and to develop its potential within the framework of courses that are both practical and methodologically and didactically oriented.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 00:43