Video moduly pro rozvoj matematicky nadaných žáků prvních tříd
SMETANA, Matěj, Eva NOVÁKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej DVOŘÁK and Ondřej VORÁČ. Video moduly pro rozvoj matematicky nadaných žáků prvních tříd (Video modules for the development of mathematically gifted first-grade students). Masarykova univerzita, 2022. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Video moduly pro rozvoj matematicky nadaných žáků prvních tříd |
Name (in English) | Video modules for the development of mathematically gifted first-grade students |
Authors | SMETANA, Matěj (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva NOVÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Růžena BLAŽKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Šárka PORTEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ondřej DVOŘÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ondřej VORÁČ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | 2022. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Audiovisual works |
Field of Study | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | web, na kterém jsou umístěna jednotlivá videa |
RIV identification code | RIV/00216224:14230/22:00128962 |
Organization unit | Faculty of Social Studies |
Keywords (in Czech) | Rozvoj; videa; matematika; nadání |
Keywords in English | Development; videos; mathematics; talent |
Tags | gifted, rivok |
Changed by | Changed by: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Changed: 3/4/2023 09:52. |
Abstract |
---|
Výsledkem je výzkumně ověřená sada 20 videí, určených k systematickému rozvoji a rozšíření učiva matematicky nadaných žáků prvních tříd. Každé video je koncipováno jako zábavný příběh, jehož průvodcem je některá významná historická postava slavného matematika. Důsledně jsou při výkladu nové látky respektovány didaktické i metodické zásady výuky matematiky akcelerovaných žáků. Rovněž vizuální stránka, včetně zvuků, dialogů a animací je uzpůsobena věku a schopnostem nadaných dětí. Videa tvoří ucelenou sadu jednotlivých tematických bloků z aritmetiky i z geometrie. Jsou připravena ke snadnému spouštění z webového rozhraní. |
Abstract (in English) |
---|
The result is a research-verified set of 20 videos designed for the systematic development and expansion of the curriculum for mathematically gifted students in the first grade. Each video is structured as a fun story led by a prominent historical figure of a famous mathematician. The didactic and methodical principles of teaching mathematics to accelerated students are strictly adhered to when explaining new material. Additionally, the visual aspects, including sounds, dialogues, and animations, are tailored to the age and abilities of gifted children. The videos form a comprehensive set of individual thematic blocks from both arithmetic and geometry. They are ready for easy access through a web interface. |
Links | |
---|---|
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016366, interní kód MU | Name: Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol (Acronym: VOIM) |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education |
PrintDisplayed: 19/8/2024 14:37