Detailed Information on Publication Record
2023
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
JUHAŇÁK, LiborBasic information
Original name
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
Name (in English)
Learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems
Authors
Edition
1., elektronické vydání. Brno, 223 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity 525, 2023
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
ISBN
978-80-280-0185-8
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M280-0185-2023
Keywords (in Czech)
analytika učení, data mining ve vzdělávání, systémy pro řízení výuky, prediktivní modelování, analýza sociálních sítí, dolování procesů
Keywords in English
learning analytics, educational data mining, learning management systems, predictive modelling, social network analysis, process mining
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 3/4/2023 13:26, PhDr. Lea Novotná
V originále
Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
In English
Learning analytics and educational data mining are emerging research areas focused on the analysis of data from various online educational systems. This publication offers a detailed insight into the fields of learning analytics and educational data mining by exploring their origins and by explaining the main similarities and differences between them, describing the methods and techniques of data analysis used in these areas, and presenting the most prominent research trends within the fields. In addition, the publication provides several examples of employing various methods of learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems.