B 2023

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky

JUHAŇÁK, Libor

Basic information

Original name

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky

Name (in English)

Learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems

Edition

1., elektronické vydání. Brno, 223 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity 525, 2023

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

ISBN

978-80-280-0185-8

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M280-0185-2023

Keywords (in Czech)

analytika učení, data mining ve vzdělávání, systémy pro řízení výuky, prediktivní modelování, analýza sociálních sítí, dolování procesů

Keywords in English

learning analytics, educational data mining, learning management systems, predictive modelling, social network analysis, process mining

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 3/4/2023 13:26, PhDr. Lea Novotná

Abstract

V originále

Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.

In English

Learning analytics and educational data mining are emerging research areas focused on the analysis of data from various online educational systems. This publication offers a detailed insight into the fields of learning analytics and educational data mining by exploring their origins and by explaining the main similarities and differences between them, describing the methods and techniques of data analysis used in these areas, and presenting the most prominent research trends within the fields. In addition, the publication provides several examples of employing various methods of learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems.