x 2022

Znalostní báze

BÚŘIL, Matěj, Matěj MYŠKA, Markéta VLASÁKOVÁ, Ondřej WOZNICA, Jana NOWAKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Znalostní báze

Name in Czech

Znalostní báze

Name (in English)

Knowledge base

Authors

BÚŘIL, Matěj (203 Czech Republic, belonging to the institution), Matěj MYŠKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Markéta VLASÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ondřej WOZNICA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana NOWAKOVÁ (203 Czech Republic), Martin HASAL (203 Czech Republic), Pavel KRÖMER (203 Czech Republic), Jan PLATOŠ (203 Czech Republic), Martin GAZDÍK (703 Slovakia) and Mojmír CHABROŇ (703 Slovakia)

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Projekty výzkumu a vývoje

Field of Study

50501 Law

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14220/22:00129629

Organization unit

Faculty of Law

Keywords (in Czech)

Komunikační software; Komunikační asistent; Znalostní systém; Umělá inteligence; Formalizace; Reprezentace; Udržování; Správa; Znalosti; Čas; ÚPV

Keywords in English

Communication software; Communication assistant; Knowledge system; Artificial intelligence; Formalization; Representation; Maintenance; Management; Knowledge; Time; ÚPV
Změněno: 12/4/2023 15:18, Mgr. Ondřej Woznica

Abstract

V originále

Znalostní báze je soubor znalostí, informací a dat, které obsahují znalosti z dané oblasti získané na základě rešerše zdrojů dat odborných znalostí v oblasti průmyslového vlastnictví, informace uvedené na webové prezentaci ÚPV (pouze relevantní části), zpracované procesní mapy ÚPV (pouze relevantní části) a zpracovaný katalog služeb (relevantní část vztahující se k agendě spadající pod ÚPV). Znalostní bázi je potřeba udržovat aktuální, to je v takovém stavu, aby informace z ní extrahované odrážely obsah platných dokumentů, ze kterých byla znalostní báze vytvořena. Pro údržbu a správu znalostní báze v čase je navrhován Proces údržby a správy znalostní báze v čase (dále jen proces údržby), který je rozdělen do třech úrovní. 1. Identifikace potřeby změny a údržby znalostní báze. 2. Aktualizace obsahu dotčených částí (zpracovaných znalostí) pro znalostní bázi. 3. Aktualizace znalostní báze.

In English

The knowledge base is a set of knowledge, information and data that contains knowledge from a given area obtained based on a search of data sources of expert knowledge in the field of industrial property, information provided on the web presentation of the ÚPV (only relevant parts), processed process maps of the ÚPV (only relevant parts) and the processed catalog of services (relevant part related to the agenda falling under the ÚPV). The knowledge base needs to be kept up-to-date, that is, in such a state that the information extracted from it reflects the content of the valid documents from which the knowledge base was created. For the maintenance and management of the knowledge base over time, the Process of maintenance and management of the knowledge base over time (hereinafter referred to as the maintenance process) is proposed, which is divided into three levels. 1. Identification of the need to change and maintain the knowledge base. 2. Updating the content of the affected parts (processed knowledge) for the knowledge base. 3. Updating the knowledge base.

Links

TITDUPV027MT01, research and development project
Name: Rešerše zdrojů dat odborných znalostí z oblasti průmyslového vlastnictví, vytvoření znalostní báze v této oblasti a rešerše metod umělé inteligence a metod formalizace, reprezentace, udržování, správy znalostí z oblasti průmyslových práv v čase (Acronym: Chatbot)
Investor: Technology Agency of the Czech Republic