MUSILOVÁ, Pavla a Jana MUSILOVÁ. Jak daleko lze jít s matematikou pí výuce fyziky? In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak daleko lze jít s matematikou pí výuce fyziky?
Název česky Jak daleko lze jít s matematikou pí výuce fyziky?
Název anglicky How far can mathematics go in teaching physics?
Autoři MUSILOVÁ, Pavla a Jana MUSILOVÁ.
Vydání Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 10300 1.3 Physical sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky fyzikální vzdělávání; matematický aparát ve výuce fyziky
Klíčová slova anglicky physics education; mathematics in physics education
Změnil Změnila: prof. RNDr. Jana Musilová, CSc., učo 851. Změněno: 3. 5. 2023 16:59.
Anotace
Ze strany učitelů s praktickými zkušenostmi ve výuce fyziky na středních školách zaznívají názory, že matematický aparát přiměřený danému fyzikálnímu tématu nelze v jeho korektní podobě ve výuce fyziky použít, neboť by to překračovalo úroveň způsobilosti studentů tento aparát pochopit a aplikovat. Často se to týká i vektorové algebry. Příspěvek s tímto, obecně jistě oprávněným, názorem polemizuje prostřednictvím ukázek z oblasti vybraných fyzikálních disciplín.
Anotace anglicky
Teachers with practical experience in teaching physics at secondary schools express the opinion that a mathematical apparatus appropriate to a given physical topic cannot be used in its correct form in physics teaching, because it would exceed the level of students' ability to understand and apply this apparatus. This often applies to vector algebra as well. The paper polemicizes with this, generally certainly justified, opinion through examples from the field of selected physical disciplines.
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 18:10