Detailed Information on Publication Record
2022
Escaping the Conventional: Teaching Legal English through Gamification
CHUDOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Escaping the Conventional: Teaching Legal English through Gamification
Name in Czech
Uniknout konvencím: Výuka právnické angličtiny pomocí gamifikace
Authors
Edition
EULETA Legal English Workshop: Diverse Approaches to Teaching Legal English, 2022
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
Angličtina pro specifické účely; právnická angličtina; technologie ve výuce; interaktivní metoda výuky; gamifikace
Keywords in English
English for specific purposes; legal English; ICT in teaching; interactive teaching method; gamification
Tags
International impact
Změněno: 12/5/2023 12:56, Mgr. Kateřina Chudová
V originále
Memory is a fascinating faculty and as language teachers, we should be able to understand how it works, how to stimulate it and how to use it to the maximum when learning a language. I believe that using games in class has a positive effect on memory and helps learners refresh and retain language chunks and concepts more easily as people tend to remember things they come across in relaxed and enjoyable moments. That is why I often try to implement a gaming element when it comes to revision and consolidation of what I have covered in Legal English classes. There are a lot of attractive games and interactive tools that can be used in education. However, there is one that was exceptionally successful with my students. In this talk, I would like to share my experience with using escape games in Legal English classes as a revision tool, focusing on the process of their design, classroom application, possible pitfalls and most importantly, authentic students’ response obtained via a feedback form.
In Czech
Paměť je fascinující schopnost a jako učitelé jazyků bychom měli být schopni rozumět tomu, jak funguje, jak ji stimulovat a jak ji využít co nejvíce při výuce jazyka. Věřím, že využití her při výuce má pozitivní vliv na paměť a pomáhá studentům snadněji osvěžit a udržet jazykové výrazy a koncepty, protože lidé si většinou pamatují to, s čím se setkávají v uvolněných a příjemných okamžicích. Proto se snažím často zahrnout herní prvky, když přijde na opakování a upevňování toho, co jsme probrali ve výuce právnické angličtiny. Existuje mnoho atraktivních her a interaktivních nástrojů, které lze využít ve vzdělávání. Nicméně jeden z nich nemá konkurenci u mých studentů. V této přednášce budu sdílet své zkušenosti s používáním únikových her ve výuce právnické angličtiny jako nástroje pro opakování se zaměřením na proces jejich návrhu, použití ve výuce, možná úskalí a především autentickou reakci studentů získanou prostřednictvím zpětné vazby.