Detailed Information on Publication Record
2022
Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ et. al.Basic information
Original name
Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
Name in Czech
Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
Name (in English)
Implementation of 3D printing technology into primary and secondary school education. Verified Methodology
Authors
DOSEDLA, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zdeněk HODIS (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Martina JANČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří LEDVINKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Leni LVOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kamil MALINKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Darina MÍSAŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavla PITNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Vladimír SCHINDLER (203 Czech Republic, belonging to the institution), Vojtěch STANĚK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Libuše VODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/22:00134475
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-280-0279-4
Keywords (in Czech)
metodika; 3D tisk; výuka; základní školy; střední školy; výukové pomůcky
Keywords in English
methodology; 3D printing; teaching; Elementary School; high schools; teaching aids
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2024 12:12, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
S vývojem technologie 3D tisku v posledních letech došlo k výraznému poklesu cen tiskáren a tím pádem i ke zvýšení dostupnosti této technologie. Tato technologická oblast otevírá nové možnosti v široké škále oborů od oblasti průmyslu, medicíny, stavebnictví a architektury, až po úroveň běžného domácího použití. Autoři v 3D technologii spatřují také obrovský didaktický potenciál, který není v současné době využit. Implementace 3D technologií do výuky na ZŠ a SŠ umožňuje tvorbu zcela nových typů výukových pomůcek a zvyšuje dostupnost výukových modelů pro žáky a studenty. Studenti mohou s výukovými modely pracovat v hodinách a s metodickými oporami se také aktivně podílejí na jejich vytváření. Publikace byla vydaná také v anglické jazykové mutaci.
In English
With the development of 3D printing technology in recent years, there has been a significant decrease in the price of printers and thus an increase in the availability of this technology. This technological area opens up new possibilities in a wide range of fields from industry, medicine, construction and architecture to the level of everyday home use. Authors also see a huge didactic potential in 3D technology, which is currently not being used. The implementation of 3D technologies in teaching at primary and secondary schools enables the creation of completely new types of teaching aids and increases the availability of teaching models for pupils and students. Students can work with teaching models in class and, with methodological supports, they also actively participate in their creation. Publication was published also in English language.
Links
TL03000425, research and development project |
|