VACULÍK, Martin. Elektronické hry a agrese (Electronic games and aggression). Československá psychologie. Praha: AV ČR, 1999, vol. 43, No 5, p. 422-432. ISSN 0009-062X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Elektronické hry a agrese
Name (in English) Electronic games and aggression
Authors VACULÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Československá psychologie, Praha, AV ČR, 1999, 0009-062X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Impact factor Impact factor: 0.196
RIV identification code RIV/00216224:14230/99:00003248
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) agrese počítačové hry
Keywords in English aggression computer games
Changed by Changed by: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Changed: 2/3/2010 20:11.
Abstract
Autor se ve svém příspěvku zaměřil na problematiku vztahu mezi agresí a hraním elektronických her. Problematika agrese patří mezi nejčastěji uváděné negativní vlivy hraní elektronických her. Existence vztahu mezi agresí a hraním elektronických her však není jednoznačná. V příspěvku je uvedena řada výsledků výzkumných projektů zaměřených na oblast agrese a hraní elektronických her. Autor na prezentované výsledky nahlíží především z pohledu dvou teoretických přístupů - teorie sociálního učení a teorie katarze. Ve svém příspěvku zároveň poukazuje na nedostatek relevantních výsledků, které by umožňovaly vyslovení dostatečně přesvědčivých a jednoznačných závěrů.
Abstract (in English)
This article is focused on the existence of relation between aggression and playing computer games. Aggression belongs to the most often reported negative influences of computer games playing. There is no significant evidence supporting existence of that relation. Many conclusions of research projects involving the topic aggression and playing computer games are discussed. Author presents the results and conclusions above all according to two theoretical approaches - the theory of social learning and catharsis theory. Author also refers to absence of relevant results that may lead to convincing conclusions.
Links
GA406/98/1007, research and development projectName: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
PrintDisplayed: 26/5/2024 12:51