J 2023

Changes in orientations among pre-service EFL teachers’ correction practices: From teaching materials to underlying knowledge structures

TŮMA, František; Jana OBROVSKÁ a Petr SVOJANOVSKÝ

Základní údaje

Originální název

Changes in orientations among pre-service EFL teachers’ correction practices: From teaching materials to underlying knowledge structures

Autoři

TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí); Jana OBROVSKÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

LINGUISTICS AND EDUCATION, NETHERLANDS, ELSEVIER, 2023, 0898-5898

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 1.600

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00134144

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

001020605600001

EID Scopus

2-s2.0-85161650118

Klíčová slova anglicky

Correction; Pre-service teachers; Clueing; Developmental study; Conversation analysis; Multimodality

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 1. 2024 10:22, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

This article focuses on how the correction practices of pre-service teachers change over a one-year period. This multimodal, longitudinal conversation analytic study is based on recordings of 22 EFL (English as a foreign language) classes taught by two pre-service teachers in lower secondary schools during their initial and final school placements. Several changes in the correction practices were observed in the final school placements: the pre-service teachers (1) used teacher-initiated student self-correction more frequently, (2) displayed no verbal orientation and less visual orientation to the teaching material, and (3) engaged more in clueing and pointing at inscriptions on the board. These findings document a shift from a rather mechanistic orientation to the teaching materials during the initial school placement to an orientation to the underlying structures and knowledge, and thus student understanding, during their final school placements.

Návaznosti

GA19-06763S, projekt VaV
Název: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů

Přiložené soubory

1-s2.0-S0898589823000414-main.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
1-s2.0-S0898589823000414-main-PUBLISHED.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru