Detailed Information on Publication Record
2023
Žák s odlišným mateřským jazykem v hodinách zeměpisu
MÍSAŘOVÁ, Darina and Radim OŠMERABasic information
Original name
Žák s odlišným mateřským jazykem v hodinách zeměpisu
Name (in English)
Pupils with a different mother tongue in geography lessons.
Authors
MÍSAŘOVÁ, Darina (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Radim OŠMERA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Geografické rozhledy, Praha, Česká geografická společnost, 2023, 1210-3004
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/23:00130948
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
heterogenní třída; odlišný mateřský jazyk; výuka zeměpisu
Keywords in English
heterogeneous classroom; different mother tongue; teaching geography
Tags
Reviewed
Změněno: 29/1/2024 12:54, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Příspěvek se zabývá začleňováním žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) do vyučování v hodinách zeměpisu. Cílem příspěvku je pojmenovat bariéry, na které učitel, respektive žák s OMJ v zeměpise naráží. Popsány jsou dále zásady práce s dětmi v jazykově heterogenní třídě včetně praktických rad do výuky zeměpisu.
In English
Pupils with a different mother tongue in geography lessons. The paper deals with the inclusion of pupils with a different mother tongue (DMT) in geography lessons. The aim of the paper is to list the barriers encountered by the teacher or the pupil with DMT in geography. The principles of working with children in a linguistically heterogeneous class are also described, including practical advice for geography lessons.
Links
MUNI/A/1331/2022, interní kód MU |
|