Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{2291558, author = {Másilko, Lukáš and Rebenda, Josef}, address = {Ostrava}, booktitle = {Moderní matematické metody v inženýrství}, edition = {1.}, editor = {Petra Schreiberová a kol.}, keywords = {peer assessment; mathematics; e-learning}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Ostrava}, isbn = {978-80-248-4681-1}, pages = {54-65}, publisher = {Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava}, title = {Vrstevnické hodnocení ve vysokoškolských matematických předmětech}, url = {http://konference3mi.vsb.cz/stare_rocniky/3mi2023/3mi2023.pdf}, year = {2023} }
TY - JOUR ID - 2291558 AU - Másilko, Lukáš - Rebenda, Josef PY - 2023 TI - Vrstevnické hodnocení ve vysokoškolských matematických předmětech PB - Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava CY - Ostrava SN - 9788024846811 KW - peer assessment KW - mathematics KW - e-learning UR - http://konference3mi.vsb.cz/stare_rocniky/3mi2023/3mi2023.pdf N2 - V tomto příspěvku jsou popsány zkušenosti se zaváděním (vzájemného) vrstevnického hodnocení v matematických předmětech nabízených na dvou brněnských vysokých školách, Masarykově univerzitě a Vysokém učení technickém. Jedná se tedy o dva případy, které demonstrují použití v různých kontextech. V předmětech Pedagogické fakulty MU studenti hodnotí písemné řešení příkladů vypracované jejich spolužáky, zatímco v kurzu Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT poskytují studenti zpětnou vazbu ke krátkým video prezentacím připravených spolužáky na zadané téma. Motivací vyučujících k zavedení této metody formativního hodnocení byla snaha donutit studenty k průběžné přípravě. Při návrhu a implementaci bylo využito funkcionality e-learningových systémů, s nimiž studenti obou univerzit běžně pracují. Díky zpětné vazbě účastníků vrstevnického hodnocení z let 2021 až 2023 pak byly provedeny některé dílčí změny v nastavení obou aktivit. V závěru příspěvku autoři diskutují výhody a nevýhody prezentovaných forem vrstevnického hodnocení, využitelnost tohoto konceptu ve vysokoškolských matematických předmětech a faktory, které mají vliv na formy a cíle, s nimiž učitelé tento typ zpětné vazby mohou chtít využít ve své výuce. ER -
MÁSILKO, Lukáš and Josef REBENDA. Vrstevnické hodnocení ve vysokoškolských matematických předmětech (Peer assessment in university mathematics courses). Online. In Petra Schreiberová a kol. \textit{Moderní matematické metody v inženýrství}. 1st ed. Ostrava: Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, 2023, p.~54-65. ISBN~978-80-248-4681-1.
|