BUDÍNOVÁ, Irena. Approaches of Gifted Pupils to Solving Algebraic Word Problems. Online. In Žakelj, A., Cotič, M., Kadijevich, D. M., and Lipovec, A. Selected Topics in the Didactics of Mathematics. První vydání. Primorsko: Založba Univerze na Primorskem, 2023, p. 155-170. Knjižnica Ludos, volume number 36. ISBN 978-961-293-186-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Approaches of Gifted Pupils to Solving Algebraic Word Problems
Name in Czech Přístupy nadaných žáků k řešení algebraických slovních úloh
Authors BUDÍNOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition První vydání. Primorsko, Selected Topics in the Didactics of Mathematics, p. 155-170, 16 pp. Knjižnica Ludos, volume number 36, 2023.
Publisher Založba Univerze na Primorskem
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/23:00131043
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-961-293-186-5
Keywords (in Czech) nadaní žáci; řešitelské strategie; algebraické slovní úlohy
Keywords in English gifted pupils; solving strategies; algebraic problems
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 27/11/2023 09:21.
Abstract
Gifted students, and especially mathematically gifted students, differ from other students in their approach to solving mathematical problems. There are even tasks in which gifted pupils may be less successful than other pupils. The contribution will briefly discuss the issue of educating gifted students in mathematics and one algebraic word problem will illustrate how more complex thinking of gifted students can affect their success in the test task.
Abstract (in Czech)
Nadaní žáci, a zejména matematicky nadaní žáci, se od ostatních žáků liší svým přístupem k řešení matematických problémů. Existují dokonce úkoly, ve kterých mohou být nadaní žáci méně úspěšní než ostatní žáci. Příspěvek stručně pojedná o problematice vzdělávání nadaných žáků v matematice a jedna algebraická slovní úloha ilustruje, jak komplexnější myšlení nadaných žáků může ovlivnit jejich úspěšnost v testové úloze.
PrintDisplayed: 29/9/2024 01:54