B 2023

Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku

BUREŠOVÁ, Jitka, Marie POSPÍŠILOVÁ, Otakar UNGERMAN, Jaroslava DĚDKOVÁ, Jitka JURSOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku

Název anglicky

Online marketing communication targeting school-age children

Autoři

BUREŠOVÁ, Jitka, Marie POSPÍŠILOVÁ, Otakar UNGERMAN, Jaroslava DĚDKOVÁ, Jitka JURSOVÁ a Jan BERKI

Vydání

1. vyd. Brno, 2023

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-280-0302-9

Klíčová slova česky

digitální technologie, online marketingová komunikace, influencer, merch, product placement, sociální sítě, mediální výchova, mediální gramotnost, e-shop, srovnávače cen, videohry, značka, slevy, nákupní chování, virtuální etnografická procházka

Klíčová slova anglicky

digital technologies, online marketing communication, influencer, merch, product placement, social networks, media education, media literacy, e-shop, price comparison, video games, brand, discounts, shopping behaviour, virtual ethnographic walk

Štítky

Změněno: 13. 7. 2023 09:08, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Online prostředí je plné různých forem marketingové komunikace, přičemž řadu z nich není na první pohled snadné rozeznat od běžného obsahu. Kvůli své nezkušenosti právě děti, o nichž je tato kniha, snáze podléhají marketingovým sdělením, která pak ovlivňují jejich nákupní preference. Respondenty našeho výzkumu byly děti ve věku 10–13 let, které jsou spotřebiteli i zákazníky a zároveň hrají významnou roli při nákupním rozhodování v rodině. Je proto nanejvýš důležité zkoumat, jaké formy online marketingové komunikace děti konzumují, jaký k nim mají postoj a zda a jakým způsobem to ovlivňuje jejich nákupy. Na závěr přinášíme praktická doporučení pro školy i pro rodiče, jak mohou děti v oblasti online marketingu vzdělávat.

Anglicky

The online environment contains many forms of marketing messages, many of which cannot be easily distinguished from regular content. Due to their lack of experience, children are more susceptible to marketing messages that influence their buying habits. The respondents in our research were children between the ages of 10 and 13, who are both consumers and customers and who play an important role in the purchasing decisions of their families. Investigating the types of online marketing communications children consume, their attitudes towards them and whether and how this influences their purchasing is therefore of paramount importance. We conclude with practical recommendations for schools and parents on how to educate children about online marketing.