BUREŠOVÁ, Jitka, Marie POSPÍŠILOVÁ, Otakar UNGERMAN, Jaroslava DĚDKOVÁ, Jitka JURSOVÁ and Jan BERKI. Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku (Online marketing communication targeting school-age children). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0302-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku
Name (in English) Online marketing communication targeting school-age children
Authors BUREŠOVÁ, Jitka, Marie POSPÍŠILOVÁ, Otakar UNGERMAN, Jaroslava DĚDKOVÁ, Jitka JURSOVÁ and Jan BERKI.
Edition 1. vyd. Brno, 2023.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-280-0302-9
Keywords (in Czech) digitální technologie, online marketingová komunikace, influencer, merch, product placement, sociální sítě, mediální výchova, mediální gramotnost, e-shop, srovnávače cen, videohry, značka, slevy, nákupní chování, virtuální etnografická procházka
Keywords in English digital technologies, online marketing communication, influencer, merch, product placement, social networks, media education, media literacy, e-shop, price comparison, video games, brand, discounts, shopping behaviour, virtual ethnographic walk
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 13/7/2023 09:08.
Abstract
Online prostředí je plné různých forem marketingové komunikace, přičemž řadu z nich není na první pohled snadné rozeznat od běžného obsahu. Kvůli své nezkušenosti právě děti, o nichž je tato kniha, snáze podléhají marketingovým sdělením, která pak ovlivňují jejich nákupní preference. Respondenty našeho výzkumu byly děti ve věku 10–13 let, které jsou spotřebiteli i zákazníky a zároveň hrají významnou roli při nákupním rozhodování v rodině. Je proto nanejvýš důležité zkoumat, jaké formy online marketingové komunikace děti konzumují, jaký k nim mají postoj a zda a jakým způsobem to ovlivňuje jejich nákupy. Na závěr přinášíme praktická doporučení pro školy i pro rodiče, jak mohou děti v oblasti online marketingu vzdělávat.
Abstract (in English)
The online environment contains many forms of marketing messages, many of which cannot be easily distinguished from regular content. Due to their lack of experience, children are more susceptible to marketing messages that influence their buying habits. The respondents in our research were children between the ages of 10 and 13, who are both consumers and customers and who play an important role in the purchasing decisions of their families. Investigating the types of online marketing communications children consume, their attitudes towards them and whether and how this influences their purchasing is therefore of paramount importance. We conclude with practical recommendations for schools and parents on how to educate children about online marketing.
PrintDisplayed: 26/6/2024 13:34