B
2023
Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku
BUREŠOVÁ, Jitka, Marie POSPÍŠILOVÁ, Otakar UNGERMAN, Jaroslava DĚDKOVÁ, Jitka JURSOVÁ et. al.
Basic information
Original name
Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku
Name (in English)
Online marketing communication targeting school-age children
Authors
BUREŠOVÁ, Jitka, Marie POSPÍŠILOVÁ, Otakar UNGERMAN, Jaroslava DĚDKOVÁ, Jitka JURSOVÁ and Jan BERKI
Edition
1. vyd. Brno, 2023
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Keywords (in Czech)
digitální technologie, online marketingová komunikace, influencer, merch, product placement, sociální sítě, mediální výchova, mediální gramotnost, e-shop, srovnávače cen, videohry, značka, slevy, nákupní chování, virtuální etnografická procházka
Keywords in English
digital technologies, online marketing communication, influencer, merch, product placement, social networks, media education, media literacy, e-shop, price comparison, video games, brand, discounts, shopping behaviour, virtual ethnographic walk
V originále
Online prostředí je plné různých forem marketingové komunikace, přičemž řadu z nich není na první pohled snadné rozeznat od běžného obsahu. Kvůli své nezkušenosti právě děti, o nichž je tato kniha, snáze podléhají marketingovým sdělením, která pak ovlivňují jejich nákupní preference. Respondenty našeho výzkumu byly děti ve věku 10–13 let, které jsou spotřebiteli i zákazníky a zároveň hrají významnou roli při nákupním rozhodování v rodině. Je proto nanejvýš důležité zkoumat, jaké formy online marketingové komunikace děti konzumují, jaký k nim mají postoj a zda a jakým způsobem to ovlivňuje jejich nákupy. Na závěr přinášíme praktická doporučení pro školy i pro rodiče, jak mohou děti v oblasti online marketingu vzdělávat.
In English
The online environment contains many forms of marketing messages, many of which cannot be easily distinguished from regular content. Due to their lack of experience, children are more susceptible to marketing messages that influence their buying habits. The respondents in our research were children between the ages of 10 and 13, who are both consumers and customers and who play an important role in the purchasing decisions of their families. Investigating the types of online marketing communications children consume, their attitudes towards them and whether and how this influences their purchasing is therefore of paramount importance. We conclude with practical recommendations for schools and parents on how to educate children about online marketing.
Displayed: 16/11/2024 08:32