Detailed Information on Publication Record
2023
Workshop pro učitele č. 9: BRNO (NPI ČR, 15.3.2023)
SPURNÁ, MichaelaBasic information
Original name
Workshop pro učitele č. 9: BRNO (NPI ČR, 15.3.2023)
Name (in English)
Workshop for Teachers No. 9: BRNO (NIE, 15.3.2023)
Authors
SPURNÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/23:00134492
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
geografické vzdělávání; pojetí výuky; didaktika geografie
Keywords in English
geography education; geography teaching; geography teachers; conceptions of geography
Změněno: 19/3/2024 08:29, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Cílem workshopu pro učitele geografie bylo představit aplikaci Geo4Tea (aplikace je dostupná na www.geo4tea.com), jejíž součástí je kalkulačka pro identifikaci pojetí výuky geografie a GEOKOLO - originální nástroj pro profesní rozvoj učitelů geografie. Jedná se o nezbytnou diseminační a implementační aktivitu, která je součástí projektu TAČR, jehož cílem je experimentálně vyvíjet webový nástroj pro profesionalizaci učitelů geografie a studentů učitelství geografie.
In English
The workshop for geography teachers aimed to introduce the Geo4Tea application (the application is available at www.geo4tea.com), which includes a calculator for identifying conceptions of geography teaching and GEOWHEEL - an original tool for the professional development of geography teachers. This is a necessary dissemination and implementation activity, which is part of the project funded by the Czech Technology Agency (TAČR) aimed at experimentally developing a web-based tool for the professionalisation of geography in-service and pre-service teachers.
Links
TL05000033, research and development project |
|