B 1999

Matematická analýza s programem Maple. Díl 1, Diferenciální počet funkcí více proměnných.

PLCH, Roman, Zuzana DOŠLÁ and Petr SOJKA

Basic information

Original name

Matematická analýza s programem Maple. Díl 1, Diferenciální počet funkcí více proměnných.

Name (in English)

The Multivariable Calculus with program Maple. Part 1, Differencial calculus

Authors

PLCH, Roman (203 Czech Republic, guarantor), Zuzana DOŠLÁ (203 Czech Republic) and Petr SOJKA (203 Czech Republic)

Edition

prvni. Brno, 80 pp. 1999

Publisher

Masarykova Universita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

10101 Pure mathematics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14330/99:00001667

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

80-210-2203-5

Keywords (in Czech)

matematická analýza;Maple;vizualizace;

Keywords in English

mathematical analysis;Maple;visualization

Tags

International impact
Změněno: 22/6/2009 15:35, doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento CD-ROM je učebním textem nového typu využívající možností současné výpočetní techniky. Jde o moderní způsob výuky matematické analýzy, kdy prostřednictvím počítačových technologií se student učí matematickou analýzu a naopak. Podnětem k vytvoření CD-ROMu byla potřeba zvýšit geometrickou představivost studentů a zmodernizovat výuku využitím moderních technologií.

In English

This CD-ROM is a new type of hypertext textbook, taking advantages of possibilitites of current IT technologies and formats. It supports teaching of Calculus, where by using of IT supports Calculus learning and vice versa. The main motivation was to increase geometrical imaginations of students, together with emplying heavy use of IT.

Links

MSM 143300003, plan (intention)
Name: Interakce člověka s počítačem, dialogové systémy a asistivní technologie
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Human-computer interaction, dialog systems and assistive technologies