BAZALOVÁ, Barbora, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ a Pavel SOCHOR. Health protection in children with ID: needs analysis. In P. D. Herrera, J. M. T. Torres, J. A. M. Domingo, M. R. Navas-Parejo. PERSPECTIVAS INTERDISCIPLINARIAS PARA LA PROMOCIÓN DE LA INVESTIGACIÓN Y LA INNOVACIÓN EN EL ÁMBITO EDUCATIVO. Madrid: Dykinson, 2023, s. 173-182. 1. ISBN 978-84-1170-421-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2307/jj.8500870.24.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Health protection in children with ID: needs analysis
Autoři BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí), Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Pavel SOCHOR (203 Česká republika, domácí).
Vydání Madrid, PERSPECTIVAS INTERDISCIPLINARIAS PARA LA PROMOCIÓN DE LA INVESTIGACIÓN Y LA INNOVACIÓN EN EL ÁMBITO EDUCATIVO, od s. 173-182, 10 s. 1. 2023.
Nakladatel Dykinson
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00131325
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-1170-421-2
Doi http://dx.doi.org/10.2307/jj.8500870.24
Klíčová slova anglicky health protection; health promotion; disorders of intellectual develompment; qualitative approach
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 30. 1. 2024 14:52.
Anotace
The chapter presents the result of the research based on the analysis of opinions and knowledge about health protection and promotion in children with intellectual development disorders in the Czech Republic (12 – 18 years old and adolescents with mild and moderate disorders). We focus on this issue within the international project Erasmus + Developing a Higher Education Curriculum in SET Teaching for the Health Protection and Promotion of Intellectually Disabled Individuals implemented in four countries: the Czech Republic, Turkey, Portugal, and Slovenia. The methodology was based on a qualitative approach with the descriptive-interpretive method. We focused on several specific areas by using an open-ended questionnaire: feeding, sleeping, personal hygiene, sexual health, contagious diseases prevention, first aid, emergency strategies, physical activity, and tech innovation to promote health. The sample consisted of various target groups with different perspectives, such as health professionals, NGO representatives, special needs teachers, curriculum development experts, academics, special education students, and individuals with intellectual development disorders. In total, 75 participants completed the survey. The analysis shows the importance of this issue for families with children with intellectual development disorders and teachers and the lack of a systematic approach.
Návaznosti
MUNI/A/1347/2022, interní kód MUNázev: Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
Investor: Masarykova univerzita, Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 23:21