Detailed Information on Publication Record
2022
Geo4tea
SPURNÁ, Michaela, Petr KNECHT, Petr KVĚTON and Eduard HOFMANNBasic information
Original name
Geo4tea
Name in Czech
Geo4tea
Name (in English)
Geo4tea
Authors
SPURNÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KVĚTON (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Projekty výzkumu a vývoje
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/22:00134493
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
aplikace; učitelé a studenti učitelství geografie; seberozvoj; DVPP; pojetí geografického vzdělávání
Keywords in English
application; self-development; geography pre-service teachers and in-service teachers; CPD; conceptions of teaching geography
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 11/3/2024 14:21, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Aplikace Geo4tea (geografie pro učitele) byla vyvinuta v responzivní podobě a pro všechny převažující operační systémy. Aplikaci je tak možné využít jak na mobilním zařízení, tabletu, nebo také PC s Windows, Androidem i IOS. Aplikace je určena studentům učitelství geografie, učitelům geografie všech vzdělávacích stupňů, aprobovaným i neaprobovaným. Pomocí jednoduché kalkulačky si účastníci mohou vypočítat převažující pojetí. Pojetí geografického vzdělávání je celkem devět. Aplikace je vystavěna na výsledcích základního výzkumu GA ČR a její vývoj byl financován projektem TA ČR. Aplikace byla vyvinuta v českém, tak i anglickém jazyce. Geo4tea.com
In English
The application Geo4tea (Geography for Teachers) has been developed in a responsive format, compatible with all major operating systems. It can be accessed on mobile devices, tablets, or PCs running Windows, Android, and IOS. The app caters to geography student teachers, as well as geography teachers at all educational levels, whether they have specialized or non-specialized backgrounds. With the aid of a simple calculator, users can determine the prevailing conceptions related to geography teaching. The application covers nine different conceptions in total. It's worth noting that the development of this application was based on the findings of the fundamental research conducted by the Czech Science Foundation. Additionally, the project received funding from the Technology Agency of the Czech Republic. To ensure accessibility, the application is available in both Czech and English languages. To explore Geo4tea, visit the website Geo4tea.com.
Links
TL05000033, research and development project |
|