x 2022

Geo4tea

SPURNÁ, Michaela, Petr KNECHT, Petr KVĚTON and Eduard HOFMANN

Basic information

Original name

Geo4tea

Name in Czech

Geo4tea

Name (in English)

Geo4tea

Authors

SPURNÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KVĚTON (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Projekty výzkumu a vývoje

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/22:00134493

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

aplikace; učitelé a studenti učitelství geografie; seberozvoj; DVPP; pojetí geografického vzdělávání

Keywords in English

application; self-development; geography pre-service teachers and in-service teachers; CPD; conceptions of teaching geography

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 11/3/2024 14:21, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

Aplikace Geo4tea (geografie pro učitele) byla vyvinuta v responzivní podobě a pro všechny převažující operační systémy. Aplikaci je tak možné využít jak na mobilním zařízení, tabletu, nebo také PC s Windows, Androidem i IOS. Aplikace je určena studentům učitelství geografie, učitelům geografie všech vzdělávacích stupňů, aprobovaným i neaprobovaným. Pomocí jednoduché kalkulačky si účastníci mohou vypočítat převažující pojetí. Pojetí geografického vzdělávání je celkem devět. Aplikace je vystavěna na výsledcích základního výzkumu GA ČR a její vývoj byl financován projektem TA ČR. Aplikace byla vyvinuta v českém, tak i anglickém jazyce. Geo4tea.com

In English

The application Geo4tea (Geography for Teachers) has been developed in a responsive format, compatible with all major operating systems. It can be accessed on mobile devices, tablets, or PCs running Windows, Android, and IOS. The app caters to geography student teachers, as well as geography teachers at all educational levels, whether they have specialized or non-specialized backgrounds. With the aid of a simple calculator, users can determine the prevailing conceptions related to geography teaching. The application covers nine different conceptions in total. It's worth noting that the development of this application was based on the findings of the fundamental research conducted by the Czech Science Foundation. Additionally, the project received funding from the Technology Agency of the Czech Republic. To ensure accessibility, the application is available in both Czech and English languages. To explore Geo4tea, visit the website Geo4tea.com.

Links

TL05000033, research and development project
Name: Vývoj on-line platformy pro podporu profesního růstu studentů učitelství a učitelů geografie: diagnostický nástroj pro identifikaci pojetí výuky (Acronym: DiGePo)
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, Development of an online platform supporting pre-service and in-service geography teachers’ professional development: A diagnostic tool for identifying conceptions of geography teaching